سلامت خانواده

خطر جدی دیابت در کمین این افراد است

به گزارش آنلاین یورونیوز، تجزیه و تحلیل داده های 31 گروه که گزارش آنها روز سه شنبه در مجله The Lancet Diabetes & Endocrinology منتشر شد، نشان می دهد که بین مصرف زیاد گوشت قرمز و فرآوری شده و افزایش خطر ارتباط وجود دارد. ابتلا به دیابت نوع 2 .

بر اساس گزارش موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، زمانی که قند خون به طور منظم بیش از حد بالا می رود، فرد به دیابت نوع 2 مبتلا می شود و اگر دیابت نوع 2 به درستی مدیریت نشود، می تواند منجر به مشکلاتی مانند بیماری قلبی شود. ، سکته. بیماری های مغز و کلیه

به گفته دکتر نیتا فاروحی، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد بهداشت و تغذیه در دانشگاه کمبریج، محققان داده های نزدیک به 2 میلیون نفر در 20 کشور را تجزیه و تحلیل کردند.

او می افزاید: «این تیم همچنین عواملی مانند کیفیت رژیم غذایی، فعالیت بدنی، سیگار کشیدن، مصرف الکل، دریافت انرژی و شاخص توده بدنی افراد را که می تواند بر نتایج تأثیر بگذارد، در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه یافته های این تحقیق در مورد جمعیت مناطق و کشورهای مختلف جهان اعمال می شود، تاکید کرد که بین مصرف گوشت و دیابت نوع 2 “رابطه قوی” وجود دارد.

اما دکتر Duane Mellor، متخصص تغذیه و سخنگوی انجمن رژیم غذایی بریتانیا، که در این تحقیق نقشی نداشت، می‌گوید که سایر عواملی که ممکن است در دیابت نوع 2 نقش داشته باشند، از جمله سابقه خانوادگی، مقاومت را نمی‌توان بر اساس یافته های این تحقیق. در مورد میزان انسولین و چاقی توضیح داده شده است.

به گفته وی، این عوامل بیشتر با خطر ابتلا به دیابت مرتبط است تا عواملی که محققان توانسته اند توضیح دهند.

دکتر هیلدا مولرونی، استاد تغذیه و سلامت در دانشگاه متروپولیتن لندن، که در این تحقیق شرکت نداشت، معتقد است که محققان نتوانستند به این نتیجه برسند که مصرف گوشت “علت مستقیم دیابت” است.

اما او اعتراف می‌کند که حتی با وجود این محدودیت‌ها، یافته‌های این مطالعه و توصیه‌های رژیم غذایی کنونی یک مورد قوی برای کاهش مصرف گوشت است.

وی می گوید: امروزه در توصیه های غذایی معمولاً پیشنهاد می شود که گوشت هایی مانند مرغ جایگزین گوشت قرمز و فرآوری شده شود و حتی توصیه می شود مصرف کلی گوشت را کاهش داده و در عوض از جایگزین هایی مانند نخود، لوبیا، عدس و توفو استفاده شود. “

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا