سلامت خانواده

کرونا متوقف نمی شود؛ عوارض جدید این بیماری

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات نشان می دهد افراد واکسینه نشده که به شکل شدید کووید-19 مبتلا می شوند، ممکن است با افزایش خطر ابتلا به مشکلات روانی مواجه شوند.

ایرنا در مقاله‌ای نوشت: مطالعات قبلی کووید را با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های روانی مرتبط دانسته‌اند، اما مطالعه جدیدتر منتشر شده در مجله JAMA Psychiatry نشان می‌دهد که خطر افسردگی بالاترین خطر برای این گروه از بیماران مبتلا به کووید-19 است. . شامل می شود

به گزارش وب سایت WebMD، این مطالعه که بر روی داده های سلامتی بیش از 18 میلیون بزرگسال ثبت شده در کلینیک های مراقبت های اولیه در انگلستان انجام شد، نشان داد که خطر افسردگی ناشی از کووید شدید پس از بستری شدن در بیمارستان تا 16 برابر بیشتر بوده است. از خطر قبل یا بدون کووید.

این مطالعه سه گروه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد: افراد واکسینه نشده در روزهای اولیه همه‌گیری، زمانی که واکسن‌ها هنوز در دسترس نبودند (ژانویه 2020 تا ژوئن 2021). افراد واکسینه نشده در دوران واریانت دلتا، زمانی که واکسن ها به طور گسترده در دسترس بودند. (ژوئن تا دسامبر 2021) افرادی بودند که در طول دوره واریانت دلتا، زمانی که واکسن ها به طور گسترده در دسترس بودند (ژوئن تا دسامبر 2021) واکسینه شدند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا