سلامت خانواده

آیا مصرف روزانه تخم مرغ مفید است؟

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تخم مرغ یکی از مغذی ترین غذاهای شناخته شده است، حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است، نتایج مطالعات نشان می دهد که مصرف تخم مرغ بر میزان کلسترول خون تاثیری ندارد. حاوی تخم مرغ کولین و اسیدهای چرب امگا 3 که به بهبود سلامت چشم، مغز، قلب و سیستم عصبی کمک می کنند، در ادامه به بررسی فواید مصرف روزانه تخم مرغ می پردازیم:

بهبود سلامت چشم

زرده تخم مرغ حاوی زیگزانتین، روی و لوتئین است که در سبزیجات برگ سبز نیز یافت می شود. کارشناسان بر این باورند که مصرف تخم مرغ می تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (AMD) وابسته به سن را که یک بیماری چشمی است، کاهش دهد. A، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و سلنیوم که به بهبود سلامت چشم کمک می کند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که احتمال ابتلا به آب مروارید با مصرف تخم مرغ به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

کنترل اشتها

به گفته متخصصان، خوردن تخم مرغ به روش های مختلف به کنترل اشتها کمک زیادی می کند، زیرا این ماده غذایی سرشار از پروتئین است که باعث می شود تمایلی به پرخوری نداشته باشید.

بهبود سلامت پوست و مو

مصرف تخم مرغ پوست افراد را انعطاف پذیرتر و نرم تر می کند، زیرا حاوی لوتئین و پروتئین است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند، علائم پیری پوست را از بین می برد و ظاهری جوان تر و درخشان تر به آن می بخشد. علاوه بر این، مصرف تخم مرغ باعث می شود موهای درخشان و سالم تری داشته باشید، زیرا حاوی ویتامین A است. بیوتین و سایر مواد مغذی، نتایج مطالعات نیز نشان می دهد که مصرف تخم مرغ ریزش مو را کاهش می دهد و تارهای مو را قوی تر می کند.

افزایش کلسترول مفید خون

مصرف روزانه تخم مرغ باعث افزایش سطح کلسترول خوب خون (HDL) می شود که در این صورت احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، سکته، فشار خون بالا و سایر مشکلات کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا