بهداشت و درمان

ارائه فهرستی از مشکلات حوزه سلامت به پزشکیان

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، در متن نامه نمایندگان مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی خطاب به مسعود بیزیکیان رئیس جمهوری ایران آمده است. : ضمن ابراز خرسندی از آغاز ریاست معظم له و همچنین حضور دکتر ظفر قندی به عنوان وزیر بهداشت یادآور می شود مجمع عمومی نظام پزشکی به عنوان رکن اصلی نظام پزشکی کشور این سازمان با حضور نمایندگان منتخب از سراسر کشور همراهی و حمایت خود را از جنابعالی و ایران عزیزمان اعلام می دارد.

بدون شک شما از وضعیت ناهماهنگ «سلامت مردم» آگاهی کافی دارید. نگرانی “جامعه پزشکی” در خصوص سهل انگاری در موضوع سلامت و بروز مشکلات بی پایان برای مردم از جمله سهم اندک سلامت در تولید ناخالص ملی، گسترش ناگوار شبه علم، عدم توانایی بیمه در حمایت از بیماران، و بی عدالتی در توزیع خدمات پزشکی.

براستی جایگاه «جامعه پزشکی» بر جنابعالی پوشیده نیست. سردرگمی در ساختار سلامت به دلیل مدیریت علمی آن، بی توجهی آشکار به سلامت و امنیت روانی-اجتماعی ارائه دهندگان خدمات سلامت، بی ارزش شدن خدمات پزشکی، زندگی سخت و دشوار پزشکان جوان، عدم کیفیت آموزش پزشکی، دخالت غیرحرفه ای در تصمیمات اساسی مانند ظرفیت‌های پزشکی موضع‌گیری مغرضانه برخی رسانه‌ها و تحریک جامعه علیه کادر پزشکی، صدور دستورالعمل‌هایی با محتوای تنبیه پزشکان، مانند طرح‌های متعدد و مشخص در موضوع مالیات یا تعهد صلاحیت‌های تحصیلی و طرح اجباری. کسرهای غیرقانونی و ناعادلانه از حقوق پزشکان تحت عنوان «قاصدک» و «کارآمد»، بخشنامه‌های سیاست‌های یک طرفه مانند قرارداد بیمه با مراکز و ایجاد تنگناهای بی‌شمار، بی‌توجهی به سازوکار تشویقی برای اقامت در مناطق کم برخوردار. و غیره جز یأس، میل به مهاجرت و بروز افکار و اعمال خودکشی نتایج ناگواری نداشته است.

نمایندگان مجمع نظام پزشکی کشور بر این باورند که گره گشایی از معضلات سلامت به عنوان یک راهبرد راهبردی باید در برجسته ترین دستور کار دولت قرار گیرد و تامین منابع مالی پایدار و کافی در بودجه کشور برای آن حمایت و تضمین شود. کفایت منابع مالی در مقابل هزینه های بهداشتی از قبیل پرداخت حقوق و دستمزد کادر درمانی، تجهیزات فنی پزشکی، تهیه و مدیریت تجهیزات تخصصی پزشکی و همچنین سرمایه گذاری های آینده نگر در راستای توسعه کشور و توسعه کشور. رفاه مردم باید تضمین شود.

مجمع عمومی نظام پزشکی بسیار امیدوار است که رویکرد حاکمیتی مبتنی بر سطح آگاهی از ارزش انسانی و معنوی فارغ التحصیلان گروه پزشکی متحول شده و نشانه های آن به صورت عملی و با ایجاد نظام پزشکی آشکار شود. زیرساخت های اساسی نظام سلامت در دولت و کابینه.

منتظر حضور جناب آقای سبز در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا