سلامت خانواده

تماشای بیش از حد صفحه نمایش در سنین پایین و افزایش خطر سکته قلبی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو Net، داده های مطالعه ای که سلامت بیش از 4000 جوان را برای بیش از 30 سال ردیابی کرد، نشان داد افرادی که در اوایل دهه 20 زندگی خود زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون می کنند، بیشتر در معرض حمله قلبی هستند.

دکتر جیسون ناگاتاسرپرست تیم تحقیقاتی از دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که مدت زمانی که بزرگسالان جوان صرف تماشای صفحه نمایش می‌کنند می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر خطر ابتلا به بیماری قلبی جدی در آینده تأثیر بگذارد.

وی افزود: تماشای بیشتر صفحه نمایش می تواند جایگزین فعالیت های مهمی مانند خواب و فعالیت بدنی شود.

داده های جدید از مطالعه طولی خطر و توسعه عروقی تاجدار در بزرگسالان جوان بود که خطر بیماری قلبی هزاران بزرگسال برای چندین دهه پیگیری شده است.

هر ساعت دیگر تماشای تلویزیون در زمانی که شرکت کنندگان 23 ساله بودند با 26 درصد بیشتر احتمال ابتلا به بیماری قلبی در طول مطالعه و 16 درصد بیشتر احتمال حمله قلبی و/یا سکته مغزی همراه بود.

این مطالعه نشان داد که هر ساعت اضافی تماشای تلویزیون در روز در آن دوران میانسالی همچنین از فرد در برابر بیماری های عروقی محافظت می کند تاجدار قلب تا 55 درصد، سکته مغزی تا 58 درصد و بیماری قلبی کلی تا 32 درصد آسیب قابل قبول تر انجام می دهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا