سلامت خانواده

پرستاران در حال یادگیری زبان رفتن هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم ابوطالبی افزود: بی عدالتی در نظام سلامت پرستاران را از وضعیت موجود گلایه می کند. مثلاً برای پارکینگ و آسانسور هم تابلو می گذارند که متعلق به کدام گروه است یا سلف سرویس را جدا می کنند و گروه های دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند. اینها مسائل جزئی است تا مسائل اساسی در پرداخت پرسنل که باعث تبعیض می شود تا همکاران ما احساس رضایت نکنند.

وی ادامه داد: در نظام سلامت ما سلسله مراتب نداریم، همه با هم کار می کنیم، بنابراین انتظار داریم پرستاران به اندازه سهمی که در عملکرد دارند از مزایای آن بهره مند شوند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: متأسفانه در پرداخت ها برابری وجود ندارد و هر گروهی بر اساس عملکرد و تلاشی که در نظام سلامت انجام می دهد حقوقی دریافت نمی کند. در حالی که گروه پرستاری باید با توجه به سهمی که در ارائه خدمات سلامت دارد بهره مند شود.

وی افزود: کمبود منابع داریم که همه آن را قبول داریم اما توزیع عادلانه منابع نیز مهم است که به درستی انجام نمی شود. این باعث نارضایتی می شود و پرستاران احساس می کنند حقشان ضایع شده و در نهایت اعتراض می کنند.

ابوطالبی ادامه داد: در این شرایط پرستاران زیادی مهاجرت می کنند، در هر بیمارستانی که نگاه کنید گروهی از پرستاران رفته اند و گروهی دیگر در حال یادگیری زبان رفتن هستند. تعداد پرستارانی که برای ترک آماده شده اند بسیار بیشتر از کسانی است که رفته اند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: پرستاران می روند و نظام سلامت خالی می شود. بعد عده ای می آیند و قصد تربیت بهیار را دارند. بهزیستی برای سال هایی بود که پرستار نداشتیم. اکنون سالانه 11 هزار فارغ التحصیل می شوند فارغ التحصیل ما پرستار داریم اما هر سال یک سوم آنها مهاجرت می کنند. سپس می خواهیم یک نیروی متوسط ​​و ماهر تربیت کنیم.

ابوطالبی تصریح کرد: در شرایطی نیستیم که سلامت مردم را به خطر بیندازیم. پرستاری نیروی ماهری است و نمی تواند تشخیص دهد که مشکل بیمار چیست. این فقط به صورت مکانیکی کار می کند، ما انتظار داریم جهت گیری سیاست های سلامت به سمت طول عمر پرستاران باشد. جایی که پرستارها می روند نرویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا