بهداشت و درمان

حمایت WHO از برنامه ایمن سازی کشوری در ایران

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، این محموله برای استفاده در برنامه واکسن خوراکی فلج اطفال کشور ارسال شد و عملاً تلاش ایران در زمینه ایمن سازی را تقویت خواهد کرد. در واقع برچسب کنترل تغییر دما نقش بسیار مهمی در حفظ قدرت و اثربخشی واکسن خوراکی فلج اطفال و با قرار دادن آن بر روی بسته بندی دارد. سلام واکسن، امکان اطمینان از نگهداری واکسن می بینم در حین نگهداری و حمل و نقل در محدوده دمایی مناسب ارائه می شود.

به دلیل حساسیت شدید آنها به دما، برچسب گذاری کنترل دما برای نگهداری و حمل و نقل ایمن واکسن های فلج اطفال حیاتی است. این محموله از مسیر گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شد و با حضور نمایندگانی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و سازمان بهداشت جهانی ترخیص و تحویل موسسه رازی شد. برچسب کنترل تغییر دما خریداری شده توسط یکی از معدود تولید کنندگان معتبر جهانی عرضه می شود.

علی اسحقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: این موفقیت جمعی حاصل تلاش همه دست اندرکاران در سطوح مختلف است. موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو و جهان دفتر منطقه ای سازمان بهداشت در مدیترانه شرقی، آنها تقریباً دو سال درگیر مذاکرات مستمر برای پیشبرد فرآیند خرید پیچیده بودند.

وی افزود: این ابتکار پس از سفر حمید جعفری، مدیر برنامه فلج اطفال دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت به ایران در مرداد 1391 و از آبان ماه 1391 بنا به درخواست موسسه رازی فهد تأسیس شد. تحقیقات واکسن و سرم. خرید این محصول ارزشمند به صورت رسمی آغاز شده است.

اسحقی تصریح کرد: در آذرماه سال 1391 تفاهم نامه ای بین موسسه رازی و نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در ایران به امضا رسید تا نسبت به خرید این محموله و استفاده از آن در داخل کشور اقدام رسمی صورت گیرد.

سیدجعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحویل رسمی برچسب کنترل تغییر دما در موسسه رازی گفت: با این اقدام گام مهمی در حوزه برداشته شد. تضمین اثربخشی و ایمنی واکسن‌ها که نشان می‌دهد این تعهد جمعی ما برای تقویت دستاوردهای بهداشتی برای همه، در جهان و جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: انتقال این فناوری نه تنها پیشرفت چشمگیری را به همراه دارد، بلکه بر تعهد تزلزل ناپذیر سازمان جهانی بهداشت برای حمایت از برنامه ایمن سازی کشور در جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد.

حسین گفت: استفاده از برچسب برای کنترل تغییرات دما با اولویت دادن به ایمنی واکسن ها در فرآیند نگهداری و حمل و نقل، مصونیت کودکان را در برابر بیماری های قابل پیشگیری که در نهایت منجر به سلامت جامعه می شود، فراهم می کند.

وی افزود: این پروژه بر اساس اصول بشردوستانه است که ماموریت سازمان بهداشت جهانی را در راستای آینده ای سالم برای همه هدایت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا