بارداری

خطر برای زنان بارداری که طرفدار رژیم گیاهی هستند

به گزارش سلامت پرس به نقل از همشهری آنلاین، نتایج این تحقیق می تواند مورد توجه زنان کشورمان نیز باشد که احتمالاً در دوران بارداری برای پیروی از سبک زندگی سالم و به دنیا آوردن یک زندگی سالم به رژیم غذایی گیاهخواری روی می آورند. کودک.

با توجه به اطلاعات منتشر شده در برخی سایت های مرتبط با گیاهخواری، در ایران علاقه به پیروی از این نوع رژیم غذایی در سال های ابتدایی قرن بیست و یکم افزایش یافته است، البته اکثر این سایت ها به آمار موتور جستجوی گوگل اشاره کرده اند.

بر اساس این آمار از سال 2004 تا 2015 جستجوی کلمه گیاهخواری توسط کاربران ایرانی در گوگل روندی افزایشی داشت و در سال های بعد با روند کاهشی مواجه شد. در سال های اخیر تعدادی انجمن گیاهخواری در ایران تأسیس شده است که نشان از رواج مداوم این رژیم غذایی در ایران دارد.

ماه گذشته اولین جشنواره گیاهخواری ایران در باغ گیاه شناسی ملی ایران برگزار شد. علاوه بر رستوران‌های گیاه‌خواری که در سال‌های اخیر در شهرهای بزرگ ایران افتتاح شده‌اند، برخی رستوران‌ها نیز غذاهای گیاهی را به منوی خود اضافه کرده‌اند.

با این حال هنوز آمار دقیقی از ایرانیانی که می خواهند از رژیم گیاهخواری پیروی کنند وجود ندارد، اما با توجه به اینکه زنان برای بهبود سبک زندگی و سلامت جسمانی خود اهمیت ویژه ای قائل هستند، دور از واقعیت نیست که بگوییم غذاهای گیاهی یا رژیم غذایی گیاهخواری بیشتر است. طرفداران زنان ایرانی نسبت به مردان

به گزارش Healthline، در مطالعه‌ای که نتایج آن در «Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica» منتشر شد، پرسشنامه‌ای به 65872 زن در اواسط بارداری که خود را همه‌چیزخوار می‌دانستند، و 666 نفر گیاه‌خوار بودند، داده شد. از ماهی و طیور، 183 نفر به عنوان گیاهخواران لاکتو/اوو (گیاهخواری که رژیم غذایی او شامل محصولات لبنی، تخم مرغ، سبزیجات، میوه ها، غلات و آجیل است) شناسایی شدند و 18 نفر منحصراً گیاهخوار بودند.

نتایج نشان داد که مصرف پروتئین در میان گیاهخواران “لاکتو/اوو” 13.3 درصد و گیاهخواران 10.4 درصد بود که کمتر از شرکت کنندگان همه چیزخواری بود که 15.4 درصد پروتئین مصرف کردند. علاوه بر این، مصرف ریز مغذی ها در بین گیاهخواران کمتر بود.

بر اساس این تحقیقات مشخص شد که مادران گیاهخوار بیشتر در معرض «پره اکلامپسی» (پره اکلامپسی و فشار خون مربوط به بارداری) قرار داشتند و وزن نوزادان آنها به طور متوسط ​​240 گرم کمتر بود.

این یک مطالعه کوهورت بزرگ است (مطالعه گروهی از افرادی که دارای ویژگی خاصی هستند) و یافته های ما مبنی بر اینکه کودکان مادران گیاهخوار به طور قابل توجهی قابل توجه هستند.

ما دریافتیم که مادران گیاهخوار و به ویژه گیاهخواران خالص، دریافت پروتئین کمتری نسبت به همه چیزخواران داشتند و این کمتر از توصیه های فعلی برای حدود نیمی از شرکت کنندگان گیاهخوار ما بود.

هدگارد ادامه داد: «این ممکن است توضیح قابل قبولی برای وزن کمتر هنگام تولد باشد، اما ما آگاه هستیم که نمی‌توانیم نتایج قطعی را از یک مطالعه مشاهده‌ای انتظار داشته باشیم.»

با توجه به آنچه در سایر مطالعات اخیر بر روی جمعیت های گیاهخوار گزارش شده است، یکی از چالش های رژیم گیاهخواری مطلق برای مادران، دریافت کم پروتئین و سایر ریزمغذی ها است. بنابراین، توجه به این نکته مهم است که تامین پروتئین مورد نیاز بدن در حین حفظ رژیم گیاهخواری ممکن است دشوار باشد.

هدگارد توضیح داد: «ما باید آگاه باشیم که دریافت پروتئین کافی می‌تواند برای زنان باردار که از رژیم گیاهخواری پیروی می‌کنند یک چالش باشد.

در دوران بارداری و شیردهی باید به آنها توصیه شود که پروتئین کافی دریافت کنند و مکمل های ویتامینی مناسب را در نظر بگیرند. به خصوص ویتامین D و ویتامین B12 ممکن است توسط پزشک توصیه شود. برای دریافت مکمل های ویتامینی لازم است با پزشک و متخصص تغذیه مشورت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا