بهداشت و درمان

کدام رژیم غذایی احتمال ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محققان اندونزیایی دریافتند رژیم غذایی سالم که بر میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، ماهی و چربی های مفید برای قلب مانند روغن زیتون و آجیل متمرکز باشد، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد. ابتلا به کووید .

آندره سیاهان، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه سوماترای شمالی در اندونزی گفت: «مطالعات متعددی وجود دارد که به شدت کووید-19 را با التهاب در بدن مرتبط می‌کند، در حالی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. است.”

سیاهان افزود: ما می دانیم که تغییر رژیم غذایی ممکن است آسان نباشد، با این حال، ایده خوبی است که به تدریج عناصر رژیم مدیترانه ای را تنظیم کرده و یکی یکی در زندگی خود بگنجانید.

به گفته محققان، “این نتایج می تواند پیامدهای سلامت عمومی قابل توجهی داشته باشد و بر اهمیت تغذیه بهینه در پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر تاکید کند.”

برای بررسی اینکه آیا خطر عفونت و شدت بیماری ممکن است با رژیم غذایی مدیترانه ای تغییر کند یا خیر، تیم تحقیقاتی شش مطالعه را با بیش از 55400 شرکت کننده از پنج کشور که بین سال های 2020 تا 2023 منتشر شده بودند، بررسی کردند.

سه مطالعه ارتباط “معنی” بین رژیم غذایی مدیترانه ای و کاهش خطر ابتلا به عفونت کووید را نشان دادند، در حالی که دو مطالعه دیگر نتایج غیر قابل توجهی را نشان دادند. سیاهان گفت: در تمام مطالعات، افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کردند، خطر ابتلا به عفونت کمتری داشتند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، واکسیناسیون بهترین محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان، پیامدهای طولانی مدت سلامتی و مرگ در برابر کووید-19 است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا