سلامت خانواده

وزیر مسعود بیزیکیان به اولین وعده خود عمل کرد

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا ظفرقندی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه وزیر بهداشت که با حضور رئیس دولت چهاردهم صبح سه شنبه 6 شهریور ماه در تالار امام جواد برگزار شد. (ص) ستاد وزارت بهداشت، افزود: خوشبختانه به نتایج خوبی دست یافتیم و روز گذشته جلسه ای با حضور رئیس جمهور در سازمان برنامه بودجه و قسمت اول جبران مطالبات پرستاری تشکیل شد. جامعه دیروز و امروز (پنجم و ششم شهریورماه) به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شد و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به این مطالبات پاسخ دهند. در اسرع وقت به پرستاران پرداخت کنید.

به گزارش مهر، وزیر بهداشت نیز در مراسم معارفه گفت: هدف ما این است که در کنار مردم باشیم و مردم از آلام و دردهای خود بکاهند تا بیماران جز درد و رنج دیگری را متحمل نشوند. بیماری.”

ظفرکندی پیشرفت در حوزه پزشکی و سلامت را حاصل تلاش های گسترده وزرای قبلی بهداشت، عملکرد شبکه شبکه و خدمت رسانی به نیروهای بهداشت و درمان در سراسر کشور دانست و افزود: زمانی عضویت داشتیم. کمیسیون اعزام بیماران به خارج از کشور و ارز زیادی برای درمان بیماران به خارج از کشور ارسال شد، اما امروزه پیشرفته ترین درمان ها در مرز دانش روز دنیا در کشور ما ارائه می شود که مایه مباهات است.

وی به حدیثی از اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره کرد که فرمودند بی شک نیاز مردم به شما از نعمت های خداوند است، قطعاً نیاز مردم به شما نعمتی از جانب خداوند است، پس از نعمت ها خسته نباشید و آنها را برآورده کند.” وی تاکید کرد: این حدیث باید در دستور کار همه مدیران و کارکنان به ویژه در حوزه سلامت قرار گیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز فرصت بزرگی برای کشور ایجاد شده است چرا که یادم نمی رود این همه انسجام، توافق و همدلی در جامعه و جامعه پزشکی وجود داشته باشد. این وضعیت مصداق این بیت زیباست که «دست در دست هم میهنمان را آباد می کنیم». با وحدت جامعه پزشکی، شرایط منحصر به فرد کشور که رئیس جمهور در آن پزشک است و حضور 4 پزشک در کابینه می توان به حمایت های وزارت بهداشت امیدوار بود.

به گفته ظفرقندی، 70 درصد مشکلات بهداشتی خارج از وزارت بهداشت است و به عنوان نمونه در تروما، جوانان زیادی قربانی تصادفات جاده ای می شوند و بیشترین تلفات در جامعه مربوط به تصادفات جاده ای و تروما است. بنابراین بدون یک مسئولیت واحد، عزم ملی و حمایت همه مسئولان کشور، این وضعیت در حوزه ایمنی راه و خودرو بهبود نخواهد یافت.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز جامعه پزشکی در بین مردم گفت: جایگاه جامعه پزشکی در بین مردم یک سرمایه اجتماعی بزرگ است و جامعه سلامت از نظر سرمایه اجتماعی و سلامت جزو سه گروه اول کشور است. اعتماد عمومی اگر انسان در حوزه سلامت فکر کند که باید تمام تلاش خود را برای کاهش درد و رنج مردم انجام دهد، دچار خسران دنیا و آخرت می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید و موظفیم درمان های پیشرفته را در کشور در مرزهای دانش، کاهش هزینه های کمرشکن درمان، رفع مشکلات دارویی مردم، گسترش آموزش با کیفیت و بر اساس برنامه توسعه در کشور دنبال کنیم. زمینه تحقیق بیایید مقام اول منطقه را کسب کنیم.

ظفر قندی در ادامه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت به ویژه شهدای دوران اپیدمی کرونا گفت: تلاش ها و جانفشانی های جامعه پزشکی در دوران کرونا پرچم افتخاری برای حوزه سلامت است که در تاریخچه

وی در پایان یادآور شد: با حمایت و تشکر صاحبان فرآیند می توانیم به مقصد برسیم. ما باید از کارکنان مراقبت های بهداشتی قدردانی کنیم. در درجه اول احترام و تکریم آنها در بعد مادی و معنوی و سپس افزایش امید به خدمت به کشور مهم است. مایلیم از تلاش مستمر رئیس جمهور برای حل مشکلات بهداشتی تشکر کنیم. دیشب با سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتیم و تمام حمایت های لازم در حال انجام است.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا