اخبار سلامت

جریان هایی در جهان قصد فروپاشی خانواده را دارند/ لزوم اصلاح باورهای ضدفرزندآوری

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، حسین فرشیدی امروز در افتتاحیه دوره جامع کوچینگ زندگی اظهار داشت: جوانی جمعیت مهمترین برنامه وزارت بهداشت است و پس از آن برنامه سلامت خانواده در راستای برنامه است. با جوانان جمعیت دغدغه ماست. اهمیت جوان سازی جمعیت کشور بسیار بالاست و مقام معظم رهبری نیز بر موضوع جوانی جمعیت تاکید زیادی دارند. در این زمینه مسائل فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا حدود 60 سال است که جملات نادرست و ضد جمعیتی مانند «کودکان کمتر منجر به زندگی بهتر» در ذهن مردم نهادینه شده است و به همین دلیل اصلاح این باور کمی دشوار است. .

وی به اجرای طرح زندگی هادیان با هدف فرهنگ سازی ازدواج آسان و به موقع، فرزندآوری به موقع و متعدد و حفظ حیات جنین اشاره کرد و گفت: طرح زندگی هادیان طرح بسیار خوبی برای اجرای برنامه های جوانان جمعیت در حوزه بهداشت و درمان.

فرشیدی ادامه داد: در حال حاضر جریان ها و برنامه هایی برای کنترل جمعیت در دنیا طراحی شده است و این برنامه با هدف فروپاشی خانواده ها است. در یک خانواده سنتی همه اعضا اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر، دایی، دایی، عمه و … دور هم جمع می شوند و یک خانواده هستند، اما در سال های اخیر خانواده در حال کوچک شدن و از بین رفتن است زیرا همه چیز کوچکتر است. خانواده، احتمال از هم پاشیدگی بیشتر است و افرادی که برنامه کنترل جمعیت را در جهان برنامه ریزی کرده اند نیز همین موضوع را دنبال می کنند. اکنون کشورهای زیادی هستند که وضعیت جمعیتی آنها بسیار اسفناک است و اتفاقاتی که در حال حاضر در کشور ما می گذرد الگوی بسیاری از کشورها است و بنابراین باید در برنامه های اجرایی وزارت بهداشت در خصوص جمعیت دقت زیادی داشته باشیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت بر لزوم تکریم مادران باردار دارای فرزند در مراکز بهداشتی و درمانی تاکید کرد و تصریح کرد: تکریم مادران باردار بسیار حائز اهمیت است و این سوال پیش می آید که چرا در اتاق زایمان برخی بیمارستان ها، مادری اظهار نظر می کند. نارضایتی می کند و می گوید که دیگر نمی خواهد زایمان کند. آیا برای زایمان باید باردار شود یا به همان بیمارستان برود؟

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا