سلامت خانواده

عدم تعادل داروخانه در کشور / تبعیض در شمال و جنوب شهر – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری داسانی گفت: در برخی استان های کشور میانگین سرانه داروخانه به ازای هر جمعیت یک داروخانه به ازای هر ۱۰ هزار نفر است اما در استان تهران به ازای هر ۳۵۰۰ نفر یک داروخانه وجود دارد.

وی افزود: با وجود فعالیت 27 دانشکده داروسازی در کشور، سالانه 1400 دانشجوی داروسازی فارغ التحصیل می شوند. فارغ التحصیل اما توسعه فضاهای آموزشی مناسب بازار کار این رشته نیست.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: اکنون 31 هزار فارغ التحصیل هستند فارغ التحصیل رشته داروسازی در کشور در حالی فعال است که هنوز 15 هزار نفر شرایط تاسیس داروخانه را ندارند.

کلانتری افزود: در برخی شهرها تعداد داروخانه ها به نسبت جمعیت از استانداردهای کشورهای اروپایی بیشتر است. به طوری که در برخی از مناطق شمالی تهران داروخانه ای با جمعیت بالغ بر 2500 نفر وجود دارد و از سوی دیگر داروخانه جدیدی در جنوب شهر ایجاد نشده است.

وی تاکید کرد: عدم انطباق مقررات و مقررات با الزامات داخلی ایران باعث ایجاد چنین شرایطی شده است.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: تا زمانی که برای این تعادل برنامه ریزی اصولی و قانونی وجود داشته باشد کوچک این کار را انجام نده، مهم نیست فارغ التحصیل اگر بیشتر داشته باشیم نمی توانیم خدمات مناسبی ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا