سلامت خانواده

به این 5 دلیل حتما شکلات تلخ مصرف کنید

به گزارش خبرآنلاین، شکلات تلخ در صورت مصرف متعادل و خالص ترین شکل آن (با محتوای کاکائو بالا) فواید زیادی برای سلامتی دارد. این فواید ریشه در ترکیب غنی از فلاونوئید شکلات تلخ دارد که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و می تواند بر سلامت قلب، تنظیم فشار خون، عملکرد مغز، خلق و خو، محافظت از آنتی اکسیدان ها و حتی سلامت پوست تأثیر مثبت بگذارد.

اما رعایت اعتدال در مصرف شکلات تلخ ضروری است; زیرا مصرف زیاد شکلات تلخ باعث افزایش کالری و قند دریافتی می شود و با فواید آن در تضاد است. برای بهره مندی از خواص این ماده غذایی، ترجیحا یک وعده کوچک شکلات تلخ با کیفیت بالا با حداقل 70 درصد کاکائو در روز مصرف کنید.

برخی از مزایای نسبت داده شده به شکلات تلخ عبارتند از:

1) سلامت قلب

یکی از شناخته شده ترین فواید شکلات تلخ تاثیر مثبت آن بر سلامت قلب است. دلیل این امر توانایی فلاونوئیدها در بهبود جریان خون و کاهش التهاب است. مطالعات نشان داده اند که مصرف متوسط ​​شکلات تلخ می تواند به بهبود عملکرد قلب و عروق و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

2) تنظیم فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر مهم برای بیماری قلبی است. شکلات تلخ حاوی ترکیباتی است که به کاهش فشار خون کمک می کند و مصرف منظم این ماده غذایی به دلیل توانایی آن در گسترش رگ های خونی می تواند منجر به کاهش متوسط ​​فشار خون شود.

3) تقویت عملکرد مغز و بهبود خلق و خو

شکلات تلخ تاثیر مثبتی بر عملکرد مغز و خلق و خوی دارد. فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ ممکن است عملکرد شناختی و خلق و خوی را با افزایش جریان خون به مغز و آزاد کردن ناقل عصبی سروتونین تقویت کنند.

4) محافظت آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان ها نقش حیاتی در محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو دارند که با بیماری های مزمن مختلف و پیری مرتبط است. در واقع، محتوای بالای فلاونوئیدها در شکلات تلخ به خواص آنتی اکسیدانی آن کمک می کند. همچنین طبق تحقیقات انجام شده مصرف شکلات تلخ باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی در بدن می شود.

5) سلامت پوست

فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ برای پوست نیز مفید هستند. این ترکیبات می توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید، بهبود هیدراتاسیون و گردش خون کمک کنند.

منبع: blog.socialboat

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا