اخبار سلامت

احتمال بازگشایی بیمارستان گاندی تا پایان بهمن/ بیکاری 530 نفر از کارکنان/ واکنش نظام پزشکی به درخواست بیمارستان برای کمک دولت

محمد رئیس زاده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس با اشاره به اینکه روز گذشته به دستور معاون دادستان با حضور رئیس بیمارستان جلسه ای داشتیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر در این جلسه با حضور رئیس بیمارستان در جلسه ای با حضور رئیس بیمارستان مواجه شدیم. وی بیان کرد: این نشست با هدف بررسی مشکلات پیش روی بیماران و کارکنان بیمارستان گاندی برگزار شد. در حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی یکی از طرفین دچار حریق شد که عمدتاً مربوط به قسمت هتل است و طرف دیگر که ساختمان اصلی بیمارستان است و شامل بخش های پزشکی است دچار حادثه خاصی نشد.

وی افزود: بیمارستان گاندی در پی حادثه آتش سوزی به طور کامل تعطیل شده است که دو مشکل ایجاد کرده است. یکی این که کارمندانش تا بازگشایی بیمارستان بیکار هستند. ثانیاً برخی از بیمارانی که از این بیمارستان خدمات پزشکی دریافت می کردند، در امور درمانی خود دچار وقفه شده اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بخشی دیگر از مشکلات مربوط به بانک سلولی و بانک IVF و جنین های نگهداری شده در این بیمارستان است که نباید مشمول گذر زمان شود.

اخذ مجوز ایمنی زمان بر است

رئیس زاده گفت: یالی که دچار آتش سوزی شده است از سرویس خارج شده و بحثی در این خصوص نداریم و بحث بازگشایی معطوف به درمان بیمارستان است. مقام قضایی منطقاً بازگشایی بیمارستان را منوط به اخذ تاییدیه های ایمنی دانسته است، اما چون اخذ تاییدیه های ایمنی زمان بر است. دیروز در جلسه ای که با حضور معاون دادستان، مسئولان شهرداری، وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، آتش نشانی و سایر ارگان های ذیربط برگزار شد، درخواست کردیم تا در اسرع وقت تاییدیه های ایمنی بخش درمان دریافت شود. بیمارستان تا بتواند مسائل ایمنی را برطرف کند. ارائه خدمات به بیماران و پرسنل بیمارستان از بیکاری رنج نمی برند.

رئیس سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از بازگشایی بیمارستان گاندی چیست؟ وی بیان کرد: امیدواریم با این تمهیدات بخشی از این مرکز که آسیب ندیده تا قبل از پایان بهمن ماه به مدار سرویس برگردد و شروع به کار کند.

وی درباره وضعیت کارکنان بیمارستان گاندی نیز اظهار داشت: در حال حاضر حداقل 530 نفر از کارکنان بیکار هستند. البته سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که در این مدت به پرسنل بیمه بیکاری پرداخت می شود.

واکنش رئیس کل نظام پزشکی به درخواست کمک بیمارستان گاندی از دولت

وی در پاسخ به اینکه با توجه به مقصر بودن بیمارستان در عدم رعایت اصول ایمنی، درخواست کمک رئیس بیمارستان از دولت با حواشی بسیاری مواجه شده است. تو در مورد آن چه فکر می کنی؟ وی بیان کرد: به هر حال همه اتفاقات باید طبق روال قانونی پیش برود و در صورت مقصر بودن بیمارستان، بررسی و علت حادثه نیز طبق قانون مشخص شود. در عین حال باید توجه داشت که تامین حقوق پرسنل در شرایط فعلی و اخذ تاییدیه های ایمنی هزینه های بسیار بالایی برای بیمارستان دارد و همه باید برای رفع مشکل مردم و پرسنل کمک کنند. می گویند چون بیمارستان لوکسی است نباید به آن کمک کرد، درست نیست و همه کارها باید بر اساس مصالح مردم و قانون انجام شود.

وی ادامه داد: نمی گوییم دولت با پول مردم به بیمارستان کمک کند بلکه می تواند با تسهیل فرآیندها و رفع مشکلات اداری به بیمارستان کمک کند تا به روند خدمت رسانی به بیماران بازگردد.

رئیس زاده با بیان اینکه وزارت بهداشت، شهرداری و سازمان آتش نشانی بر ایمنی بیمارستان ها نظارت دارند، گفت: وی گفت: وزارت بهداشت یک سری ضوابط اعتباربخشی را برای تمدید مجوز فعالیت مراکز درمانی در نظر گرفته و بر اساس آنها اعتبارسنجی مراکز درمانی انجام می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا