بهداشت و درمان

چند درمان موثر برای کاهش سطح اسیداوریک در بدن

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، اسید اوریک یک ماده زائد طبیعی است که از هضم مواد غذایی حاوی پورین در بدن ایجاد می شود، به طور معمول بدن اسید اوریک را از طریق کلیه ها فیلتر کرده و با ادرار دفع می شود. . اگر در رژیم غذایی خود مقدار زیادی پورین مصرف کنید یا بدن نتواند پورین را در مدت زمان مناسب دفع کند، اسید اوریک در خون تجمع می یابد و مشکلاتی مانند نقرس و سنگ کلیه ایجاد می کند. برای کاهش سطح اسید اوریک در بدن، ما هزینه های زیر را می پردازیم:

مصرف میوه و سبزی

برای کاهش سطح اسید اوریک در بدن، استفاده از غذاهای حاوی پورین کم، گنجاندن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی، مصرف لبنیات کم چرب مانند شیر، کشک و پنیر نیز در این زمینه موثر است.

از مصرف نوشیدنی های شیرین خودداری کنید

نوشیدنی های قندی مانند نوشابه و آب میوه می توانند سطح اسید اوریک را در بدن افزایش دهند. شربت ذرت با فروکتوز بالا یک شیرین کننده رایج در بسیاری از نوشیدنی های شیرین است که با افزایش سطح اسید اوریک مرتبط است. نوشیدنی های شیرین را با آب، دمنوش های گیاهی و آبمیوه های تازه جایگزین کنید.

وزن سالم را حفظ کنید

اضافه وزن می تواند منجر به افزایش سطح اسید اوریک در بدن شود زیرا سلول های چربی بیش از حد اسید اوریک تولید می کنند. اضافه وزن، فیلتر کردن اسید اوریک را برای کلیه ها دشوار می کند. کاهش وزن می تواند سطح اسید اوریک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مصرف فیبر را افزایش دهید

مصرف غذاهای غنی از فیبر برای افرادی که سطح اسید اوریک بالایی دارند مفید است، زیرا فیبر به جذب و حذف اسید اوریک اضافی از جریان خون کمک می کند. برای دریافت فیبر، باید میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل و آجیل مصرف کنید. دانه ها .

کنترل سطح انسولین

سطح بالای انسولین در بدن می تواند منجر به افزایش تولید اسید اوریک شود، بنابراین بررسی سطح انسولین توسط پزشک بسیار ضروری است. اگر سطح انسولین خون بالا باشد، تغییر سبک زندگی و مصرف برخی داروها می تواند به کنترل آن کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا