سلامت خانواده

بی توجهی به استفاده از تکنیک های نوین در مدیریت سکته مغزی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نخبگان جوان و المپیاد کشور به درمان سکته مغزی حاد و آسیب عروقی می پردازند. خونریزی مغز در بخش تخصصی، فعال و موثر است نورونتروژن بیمارستان فیروزگر فراهم می کند.

محمد حسین میربلوک جراح مغز و اعصاب، همراهی دیگران عروقی وارونگی (اقدامات مداخله ای عروق مغزی) با بیان اینکه سکته مغزی یکی از عوامل اصلی ناتوانی و فلج در کشور است، گفت: متاسفانه برای انجام درمان سریع و موثر به روشترومبکتومی«(از بین بردن لخته خون از طریق آنژیوگرافی) ما در مقایسه با بسیاری از نقاط جهان عقب هستیم.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: تاکنون جواب داده است دریافت کنیدTPAوی ادامه داد: مهمترین اقدام برای موارد سکته مغزی طبق کد 724 در کشور بود اما در راستای فعال سازی بخش های درمانی و غیره استخدام تکنیک های جدید از جملهترومبکتومیجدیت کافی برای مدیریت سکته مغزی وجود ندارد و موضوع مورد غفلت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سه سال گذشته درمان در راهترومبکتومیما راه اندازی کردیم «تنها مرکز تخصصی که به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته خدمات پزشکی ارائه می دهد، بیمارستان فیروزگر دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

میربلوک وی افزود: البته در بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان امام حسین(ع) تهران نیز فعالیت هایی انجام می شود و در برخی از مراکز درمانی خصوصی در صورت اقتضای شرایط، این درمان تا حدودی انجام می شود، اما در واقع هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است. برنامه ای جدی و جامع برای ارائه این خدمت در سراسر کشور.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70 مرکز درمانی “سکته حاد” و “سکته مغزی حاد” وجود دارد، گفت:ترومبکتومیهمکارم دکتر فیض ابراهیم نیا گفت: «این در شهر نیویورک وجود دارد همراهی عصبی عروقی وارونگی (روش های مداخله ای عروق مغزی)، عضو انجمن جهانی نورونتروژن او که عضو بنیاد ملی نخبگان است و مدال نقره المپیاد را هم دارد، اکنون در بیمارستان رسول اکرم (ص) بستری است.ص) و بیمارستان فیروزگر این خدمات را پوشش می دهد و من نیز در بیمارستان فیروزگر مشغول به کار هستم. البته سایر همکاران نیز در کنار ما هستند.

میربلوک وی با بیان اینکه اگر بتوانیم کل جمعیت کشور را از خدمات درمانی «سکته های حاد سکته مغزی» بهره مند کنیم، گام ارزشمندی برداشته شده است، افزود: البته در مدتی که این مرکز به طور جدی فعال شده است، اگر فردی دچار سکته مغزی شده است، فرصت طلایی وجود دارد تا در صورت مراجعه به بیمارستان فیروزگر، اقدامات اورژانسی طبق برنامه و بدون تاخیر برای درمان لازم انجام شود.

وی گفت: اگر فردی نیاز به اقدام عاجل داشته باشدترومبکتومیدر کمتر از یک ساعت تکلیف مشخص می شود و با درمان به موقع، احتمال ناتوانی های جسمی و کلامی در فرد سکته مغزی به حداقل می رسد که اقدامی حیاتی و موثر برای بیمار و در نتیجه خانواده و خانواده است. جامعه

میربلوک وی افزود: این مسئولیت بزرگی بر عهده پزشک متخصص است. دیگران وارونگیزیرا باید در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمات حیات بخش باشد. آنکال و آماده است خوب همیشه برای ماست.

وی با بیان اینکه با کمک همکاران جوان و با تلاش تعدادی از همکاران متخصص این اداره نورونتروژن بیمارستان فیروزگر را فعال کردیم، گفت: کارهایی که در مورد ضایعات عروقی و سکته مغزی انجام می دهیم بسیار دقیق، جدید و مبتکرانه است. به عنوان مثال در موارد آنوریسم سلام تا چند سال پیش بیماران با جراحی باز عروق مغزی درمان می شدند و برای انجام یک عمل جراحی سنگین چهار یا پنج ساعته باید قسمتی از جمجمه برداشته می شد و بیمار چندین بار در بخش مراقبت های ویژه بستری می شد. روز؛ اما در حال حاضر، به لطف روش های کم تهاجمی و آنژیوگرافی عروق مغز (نورونتروژن) درمان لازم، موثر و حیاتی در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. درمان از طریق عروق انجام می شود و خونریزی رگ مغزی مورد نظر رفع شده و لخته خون برطرف می شود و بیمار در اسرع وقت ترخیص می شود.

میربلوک وی در پایان با اشاره به اینکه رسیدگی و درمان موارد سکته مغزی در کشور مستلزم استقرار نظام ارجاع خوب و جامع است، تاکید کرد: با توجه به افزایش سن جامعه و شیوع سکته های مغزی، وزارت بهداشت باید به سرعت رسیدگی به موارد سکته مغزی با هدف یادگیری و توزیع گسترده امکانات در نقاط مختلف شهر و کشور، باید مراکز درمانی را به صورت هدفمند با برنامه درمانی مشخص فعال و مستقر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا