سلامت خانواده

کودکان چاق بیشتر به مشکلات پوستی مبتلا می شوند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی دی نیوز، تجزیه و تحلیل بیش از 2.1 میلیون کودک کره ای بین سال های 2009 تا 2020 نشان داد که کودکان دارای اضافه وزن بیشتر در معرض خطر ابتلا به اگزما هستند.

محققان گزارش دادند که وقتی کودکان دارای اضافه وزن وزن کم کردند و به وزن مناسب رسیدند، کمتر در معرض خطر ابتلا به اگزما قرار داشتند.

دکترسونگ جون کوه، استادیار دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی گفت: یافته های ما از اهمیت حفظ وزن در کودکان حمایت می کند، زیرا ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. درماتیت آتوپیک [اگزما] کمک کنید.”

علاوه بر این، پیشگیری از افزایش وزن بیش از حد و کاهش وزن هدفمند، از جمله اتخاذ استراتژی های غذایی سالم در کودکان مبتلا به چاقی برای پیشگیری درماتیت آتوپیکبه ویژه قبل از سن مدرسه، باید ترویج شود.»

دکترسونگ رائه کیم، محقق کالج پزشکی دانشگاه ملی سئول، می‌گوید: «مطالعات قبلی ارتباط بین چاقی دوران کودکی و بیماری‌های پوستی را بررسی کرده‌اند.

با این حال، به گفته کیم، این مطالعات کودکان را در طول زمان ردیابی نکردند هستند “برای اینکه ببینیم آیا تغییرات وزن بدن باعث ایجاد تفاوت در خطر مشکلات پوستی در کودکان می شود.”

پژوهشگران نتایج دریافت کنید نتایج نشان می دهد که چاقی دوران کودکی می تواند در ایجاد بیماری های پوستی ناشی از مشکلات سیستم ایمنی نقش داشته باشد.

به گفته محققان این بیماری ها شامل آلوپسیاگزما و پسوریازیس و به گفته محققان، حفظ وزن مناسب می تواند خطر ابتلا به این مشکلات پوستی را در کودکان کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا