بهداشت و درمان

داروساز؛ حلقه‌ای مهم در سلامت کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی با تبریک روز داروساز، نقش داروسازان را در زنجیره سلامت فرد و جامعه مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: به برکت دانش این قشر فرهیخته می توان برای رسیدن به نعمت سلامتی در بیماران.

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، در متن پیام دکتر محمدرضا ظفرکندی به مناسبت روز داروساز آمده است: پنجم شهریور ماه سالروز تولد محمد بن زکریای رازی داروساز است. دکتر و شیمیدان نامی آشنا در ایران که همیشه نزد جامعه پزشکی و به ویژه داروسازان عزیز بوده و همچون گوهری بر تارک جامعه علمی کشور می درخشد.

بی شک داروسازان نقش مهم و ارزشمندی در زنجیره سلامت فرد و جامعه دارند و به برکت دانش این قشر فرهیخته می توان به برکت سلامتی در بیماران دست یافت.

فعالان عرصه پزشکی به عنوان حلقه ای مهم در زنجیره درمان و سلامت کشور به ویژه در این روزهای سخت که تحریم های ظالمانه و همه جانبه دشمنان، اقتصاد، سلامت و اراده ملت شریف ایران را نشانه رفته است. آنها مسئولیت سنگینی دارند. بنابراین توجه به صنعت دارو بیش از پیش ضروری است تا با حمایت از استعدادهای متعدد و درخشان حوزه داروسازی و محققان کشورمان، کارنامه پرافتخار جامعه داروسازی را پربارتر از گذشته به منصه ظهور برسانیم.

این روز فرخنده را برای داروسازان زحمتکش کشور که در عرصه دانش، تولید، توزیع و داروسازی مستمر به مردم خدمت می کنند، آرزومندم. تبریک می گویم و امیدوارم با کمک محققان و داروسازان سرزمین عزیزمان، شاهد موفقیت های چشمگیرتری باشیم و با افزایش ظرفیت صنعت، علاوه بر التیام بخشیدن به آلام، در تولید دارو و تامین مواد اولیه نیز شاهد باشیم. بیماران، در این زمینه به مرزهای خودکفایی خواهیم رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا