سلامت خانواده

اتاق تمیز و آزمایشگاه ارزیابی حسی افتتاح شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی انصاری دو برابر کردن مدیرکل آزمایشگاه های کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ایده ساخت و ساز تمیز رام از سال 1395 در آزمایشگاه پیشنهاد شده است و سازمان غذا و دارو به دنبال تاییدیه است. E از سازمان بهداشت جهانی گرفته تا آزمایش های انجام شده در سطح منطقه ای و بین المللی بین المللی قابل تایید است و نتایج آزمایش ما توسط کشورهای دیگر پذیرفته می شود.

وی افزود: در همان زمان درخواست ویزیت به سازمان بهداشت جهانی ارسال شد و پس از بازدید و کنترل مدارک، تمامی موارد تایید شد، اما آزمایشگاه میکروبیولوژی مورد پذیرش فیزیکی قرار نگرفت؛ اما با توجه به شرایط موجود، آزمایشگاه میکروب شناسی مورد تایید قرار گرفت. بر این اساس چند طرح از شرکت های طراح تمیز رم دریافت کرد و در دو سال گذشته توانستیم تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را برای آن بگیریم.

مدیرکل آزمایشگاه های کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: با افتتاح اتاق تمیز آزمایشگاه سازمان غذا و دارو، نتایج آزمایش های انجام شده در آنجا قابل استناد سایر کشورها است.

وی در خصوص آزمایشگاه ارزیابی حسی محصولات غذایی نیز گفت: ارتباط بین بین المللی تخصص مربوط به روغن زیتون وجود دارد که در صورت داشتن صلاحیت و امکانات لازم، گواهی معتبر و گواهی ارزیابی حسی روغن زیتون را به کشورهای مختلف می دهد و برای صادرات محصولات از کشورهای دیگر مورد اعتماد است.

به گفته انصاری، در ارزیابی حسی فرآورده های غذایی، بدون استفاده از دستگاه، محصولات فقط با حواس پنج گانه که دارای روش های استاندارد و تایید شده است، ارزیابی می شود. افراد با استعداد حسی مورد آزمایش و آموزش قرار گرفته اند و می توانند در این زمینه فعالیت کنند یا از آن به عنوان یک مهارت فردی در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ارزیابی حسی برای انواع فرآورده ها از جمله برنج، عسل، گوشت، غلات، گندم، ماهی و … استفاده می شود، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه ارزیابی حسی در حال حاضر فقط روی روغن زیتون کار می کند و سایر محصولات را بررسی می کند. محصولات نیز اضافه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا