سلامت خانواده

مثلث مرگ در صورت چیست؟

نادیا زکالوند: نوسان دمای هوا باعث فعالیت زیاد پوست بسیاری از افراد می شود و در این زمان صورت برخی افراد پر از جوش های سرسیاه و آکنه می شود.

اکثر افراد به هر قیمتی می خواهند از شر این جوش ها خلاص شوند و شروع به از بین بردن جوش های سرسیاه یا چرک داخل جوش ها کنند که گاهی ظاهر آنها را بدتر می کند. علاوه بر این، به گفته کارشناسان بهداشت، ناحیه ای در صورت وجود دارد که به آن «مثلث مرگ» می گویند و اگر چیدن جوش در این ناحیه باعث عفونت شود، سلامتی فرد را به خطر می اندازد.

مثلث مرگ در صورت

مثلث مرگ از گوشه های دو طرف دهان شروع می شود و تا پل بینی بالا می رود که در نهایت مثلثی را تشکیل می دهد. اگر هنگام از بین بردن جوش های این ناحیه بهداشتی عمل نکنید، ممکن است به عفونتی مانند «ترومبوز سینوسی حفره ای» مبتلا شوید. سینوس کاورنووس یکی از سینوس های وریدی سر است.

این عفونت از بینی، دندان ها، گوش ها و سایر سینوس ها سرایت می کند و البته شیوع آن در خانم ها بیشتر است. این عفونت ممکن است باعث لخته شدن خون در سینوس غار شود و جریان خون به مغز را به تاخیر بیندازد.

عفونت در ناحیه مثلث مرگ به دلیل نزدیک بودن به مغز خطرناک است و ممکن است این عفونت به سرعت به مغز سرایت کند. این امکان وجود دارد که هر گونه خراش یا آسیب در این ناحیه به باکتری ها فرصت ورود و ایجاد عفونت را بدهد.

علائم ترومبوز سینوسی کاورنو شامل تب، سردرد، فلج عضلات کنترل کننده حرکات چشم و تورم اطراف چشم است.

علاوه بر این، اسکار ناشی از از بین بردن جوش ها ممکن است برای همیشه روی پوست شما باقی بماند یا ممکن است تا 12 ماه طول بکشد تا بهبود یابد.

چه باید کرد

رفع جوش های سر سیاه یا آکنه را به دست متخصصان پوست بسپارید. البته با استفاده از داروهای مخصوص این جوش ها می توانید آنها را درمان کنید. این داروها معمولا باکتری ها را از بین می برند و با از بین بردن چربی های اضافی پوست و لایه برداری، جوش های سرسیاه یا آکنه را درمان می کنند.

علاوه بر این، مرطوب کننده های مبتنی بر آب از خشکی پوست جلوگیری کرده و آلودگی ها را از سطح پوست شما پاک می کنند.

همچنین برخی مواد غذایی مانند لبنیات، غذاهای پرچرب و شیرینی ها باعث بدتر شدن وضعیت آکنه صورت می شوند و با پرهیز از آنها می توانید پوست سالم تری داشته باشید.

منبع:

خواندنی

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا