سلامت خانواده

گوشت قرمز می تواند عامل اصلی سرطان روده بزرگ در جوانان باشد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی D News، محققان اخیراً گزارش دادند که بیماران جوان سرطان روده بزرگ معمولاً سطوح بالاتری از متابولیت‌های ایجاد شده توسط هضم یک اسید آمینه به نام دارند. آرژنین دارند

سطوح بالاتری هم دارند متابولیت مربوط به چرخه اوره هستند – یک فرآیند در طی آن آمونیاک تولید شده توسط هضم پروتئین از خون فیلتر شده و دفع می شود.

به گفته محققان، مصرف بیش از حد طولانی مدت گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده می تواند این سطوح را افزایش دهد متابولیت موارد فوق را در جوانان مبتلا به سرطان روده بزرگ توضیح دهید.

پژوهشگر ارشد «نصیر سنگوانمدیر مرکز آنالیز میکروبی در کلینیک کلیولند، گفت: «داده‌ها سلام ما به وضوح نشان می دهیم که محرک اصلی رژیم غذایی است.»

برای این مطالعه، محققان آزمایش خون انجام شده بر روی 20 بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ 50 ساله یا کمتر را با بیماران 60 ساله و بالاتر مقایسه کردند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که تفاوت در رژیم غذایی باعث بسیاری از تفاوت های مشاهده شده بین بیماران جوان و مسن تر سرطان روده بزرگ می شود.

این در واقع خبر خوبی است، زیرا محققان فکر می‌کردند که ممکن است این خطر کاهش یابد محاکمه به سرطان روده بزرگ، برای تغییر میکروبیوم روده در مقیاس بزرگ مورد نیاز است. میکروبیوم این شامل هزاران میکروب مختلف است که در روده زندگی می کنند که بیشتر آنها در طول زندگی مفید هستند.

به گفته محققان، ارزیابی ریسک محاکمه تشخیص سرطان روده بزرگ با انجام آزمایش خون به دنبال متابولیت ها می تواند آسان تر از تعیین توالی ژنتیکی نمونه مدفوع برای بررسی سطح باکتری های روده باشد.

گام بعدی در این تحقیق، تایید یافته های آن در گروه بزرگتری از بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ خواهد بود. پس از آن، محققان می توانند آزمایش کنند که آیا رژیم غذایی یا داروها می توانند این سطوح را کاهش دهند متابولیت کاهش دهد یا نه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا