سلامت خانواده

جلسه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی برگزار می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین جلسه اندیشکده حکمرانی سلامت با موضوع تبیین جایگاه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا در هرم سیاستگذاری سلامت و امنیت غذایی و راهکارهای ارتقای عملکرد این شورا برگزار شد. با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی

محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ضمن اشاره به تاکید رئیس جمهور بر ارتقای سطح سلامت مردم و دسترسی همه اقشار به خدمات بهداشتی و درمانی و غذای سالم گفت: دکتر مزیکیان فراخوان می دهد. تا شورای عالی سلامت و امنیت غذایی فعالتر شود و شورای عالی را ارتقا دهد. سلامت و ایمنی مواد غذایی.

وی با اشاره به نامه رئیس دفتر رئیس جمهور، به نقش شورا در پیگیری و حمایت از حقوق بیماران و جایگاه و ساختار شورا در پیگیری موضوعات کلان حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد. مسائل مربوط به امنیت غذایی و دسترسی عادلانه مردم به غذای سالم و با کیفیت. یکی از اولویت های مهم این شورا محسوب می شود.

موتلفه همچنین به درخواست دفتر رئیس جمهور مبنی بر تشکیل جلسه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی ظرف یک ماه آینده اشاره کرد.

در این جلسه اعضا ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون جایگاه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی در هرم سیاست گذاری سلامت و ایمنی مواد غذایی، راهکارهای ارتقای عملکرد این شورا را مورد بحث و بررسی قرار دادند. همچنین حاضران ضمن اشاره به جایگاه فراوزارتی دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا، بر اهمیت شفافیت جایگاه این دبیرخانه در حوزه حکومت داری تاکید کردند.

در ادامه اعضا در خصوص اهمیت شفاف سازی حوزه کاری شورا، ارتقای جایگاه دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا در سطح ملی و ارتباط آن با سطوح استانی مربوطه، ورود به امور بین الملل بحث و تبادل نظر کردند. همکاری شورا و شفافیت فرآیندها در وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی و لزوم تبیین بند 2 سیاست های کلی سلامت در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که بر اساس ایده یا پارادایم است. توسعه سلامت مبتنی بر عدالت

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور رئیس شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا