سلامت خانواده

آخرین وضعیت رسیدگی به اعتراضات پرستاران از رئیس سازمان نظام پرستاری

به گزارش خبرآنلاین، احمد نجاتیان درباره «آخرین وضعیت رسیدگی به مطالبات و مشکلات پرستاران»، گفت: امیدواریم با صدور مجوز استخدام 25 هزار پرستار در روزهای آینده، فشار کاری از سر راه برداشته شود. شانه های پرستاران در کوتاه مدت

وب با بیان اینکه به طور کلی سطح حقوق پرستاران پایین است و نیروی کار پرستاری نیز کم است و اضافه کار اجباری کرده ایم. اینها مسائلی است که باید به صورت اساسی حل شود.

وی خاطرنشان کرد: شاید یکی از آخرین پیگیری هایی که داشتیم جلسه ای بود که با محدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت داشتیم که ایشان و رئیس جمهور به شدت بر حل مشکلات نظام سلامت تاکید کردند. به خصوص در حوزه پرستاری که کلیات را به ایشان ارائه کردیم و قرار شد وزیر بهداشت کار خود را در اولویت قرار دهد.

نور نیوز در خبری نوشت: وی از آخرین اقدامات انجام شده و اینکه آیا بودجه ای اختصاص یافته است؟ وی بیان کرد: هفته گذشته که اعلام کردم 7 تلاش به دانشگاه ها پرداخت شد و طبق اعلامی که به دانشگاه ها داده شد در حوزه پرسنلی به ویژه پرستاری موظف به پرداخت شدند و دانشگاه ها شروع کردند.

رئیس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: کمک هزینه دو یا سه ماهه را پرداخت کردند، هرچند تعداد کمک هزینه ها صحیح نیست و چندان مشخص نیست، اما بخشی از مطالبات در حال پرداخت است.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به شفاف نبودن فرمول پرداخت حق پرستاری خواستار ورود وزیر بهداشت و تعیین سریع تکلیف این موضوع شد.

احمد نجادیان با بیان اینکه کارگروه بررسی فرمول پرداخت خدمات پرستاری در وزارت بهداشت تشکیل شده است، اظهار داشت: کارگروه بررسی فرمول پرداخت برای تعرفه گذاری تاکنون دو بار تشکیل جلسه داده و در این جلسه موضوعاتی مطرح شده است. .

وی با بیان اینکه نگرانی پرستاران در ارتباط با قانون تعرفه خدمات پرستاری از دو جنبه قابل بررسی است، گفت: «شفاف نبودن فرمول پرداخت» و «تاخیر پرداخت» از دغدغه های پرستاران در ارتباط با پرستاری است. قانون تعرفه خدمات پرستاران معتقدند فرمول فعلی پرداخت حق پرستاری چندان شفاف نیست. اگرچه وزارت بهداشت فرمولی برای پرداخت تعرفه ها ارائه کرده است، اما میزان تعرفه دریافتی پرستاران در بخش ها و بیمارستان های با کارکرد یکسان متفاوت است.

نجاتیان با بیان اینکه حق پرستاری با تاخیر پرداخت می شود، تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که به طور متوسط ​​8 ماه معوقه داریم.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا