سلامت خانواده

حل فوری مشکلات پرستاران و پزشکی / هدف اصلی حوزه سلامت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرخندیروز شنبه سوم شهریور 1403 اولین روز کاری خود را در ساختمان ایوانک با همراهی جعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور و استقبال بهرام عین اللهی آغاز کرد.

وی در جمع خبرنگاران در خصوص اولویت های حوزه بهداشت و درمان در دولت چهاردهم گفت: هدف اصلی حوزه سلامت تحقق این حکم است. «بیمار جز رنج بیماری نباید رنج بکشد» و عصاره همه قوانین فوق نیز برای رسیدن به این جمله کلیدی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اولین قدم ما رفع مشکلات فوری حوزه پزشکی و مطالبات پرستاران است. در این زمینه هماهنگی های لازم با سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار دارد.

ظفر قندی با بیان اینکه حوزه سلامت حوزه بسیار گسترده ای است، تصریح کرد: مشکلاتی در این حوزه از جمله بهداشت و پیشگیری، پزشکی و درمانی، آموزشی، عمرانی و سایر بخش ها همواره وجود داشته است اما در ابتدا به مسائل فوری رسیدگی می شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مشکلات در کوتاه مدت و بلندمدت گام به گام حل خواهد شد، نسبت به بهبود وضعیت معیشتی کارکنان حوزه سلامت کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: با حمایت کارکنان نظام سلامت این موارد را برطرف خواهیم کرد. مشکلات و تمام تلاش ما این است که با رفع دغدغه های موجود به ماندگاری نیروها و نخبگان در کشور کمک کنیم و مهاجرت ها را کاهش دهیم.

ظفر قندی در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی نظام ارجاع گفت: بحث اساسی ساختار سلامت کشور، پزشک خانواده و نظام ارجاع است و این موضوع همواره مورد توجه پزشکان بوده است، بنابراین با جدیت پیگیری و موانع اجرای آن برطرف خواهد شد. .

وی در ادامه در خصوص گسترش ارتباطات بین بین المللی وی بر سلامت تاکید کرد و گفت: سلامت موضوع بزرگی است و در این زمینه باید تلاش کرد تا ارتباط بین مردم برقرار شود بین المللی و خدمات پزشکی را در منطقه گسترش دهد. در قانون برنامه آمده است که باید 6 میلیارد یورو از طریق گردشگری سلامت درآمد داشته باشیم و این موضوع به گسترش روابط بین بین المللی این امر به ویژه با کشورهای منطقه امکان پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا