اخبار سلامت

آزار کلامی مادران باردار در بیمارستان ها تخلف شناخته می شود

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، صابر جباری فاروجی در بیست و یکمین جلسه ستاد جوانان وزارت بهداشت از تهیه منشور کرامت مادری و تصویب آن خبر داد و اظهار داشت: به زودی این منشور در سراسر کشور ابلاغ می شود. هدف از تهیه این منشور احترام به منزلت مادران باردار در مراکز بهداشتی درمانی یا آموزشی و پژوهشی است.

وی تصریح کرد: گزارش هایی مبنی بر آزار و اذیت کلامی در برخی از معاونت های پزشکی وجود دارد که به پیشنهاد معاونت بهداشتی وزارت بهداشت مقرر شد آزار لفظی مادران باردار در مراکز درمانی تخلف شناخته و به آدرس زیر ارسال شود. کمیسیون های رسیدگی به تخلفات

رئیس مرکز جمعیت جوانان، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به تشویق بهورزان و بهورزان در موضوع جوانان جمعیت، یادآور شد: بهورزان و بهورزان که در این زمینه نقش آفرینی می کنند. مشاوره فرزند آوری که برخی از آنها در نماز جمعه قابل تقدیر است. و برخی دیگر مورد قدردانی روسای دانشگاه ها قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در آستانه دومین سالگرد تصویب قانون حمایت از جوانان و خانواده و همچنین دومین جایزه ملی هستیم، گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده جایزه ملی جمعیت به موسسات برتر؛ امسال وزارت بهداشت به عنوان برترین نهاد شناخته شد و همه معاونان و مدیران وزارت بهداشت برای دریافت این جایزه تلاش خواهند کرد.

به گفته وی، از سال گذشته گزارش جوانان جمعیت تهیه و به آنها اعلام شده است و ارزیابی دانشگاه ها تا پایان اسفندماه انجام می شود و روسای دانشگاه های برتر علوم پزشکی دریافت خواهند کرد. مدال های طلا، نقره و برنز در زمینه گزارش جوانان جمعیت. .

وی ادامه داد: جایزه ملی جمعیت دو مرحله دارد. یک مرحله استانی است که در آن دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در سطح استان ارزیابی می شوند و یک مرحله کشوری که در آن دستگاه های اجرایی ارزیابی می شوند. تاکید وزیر بهداشت بر این است که دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در سطح استان و وزارت بهداشت در سطح کشور می توانند برای دومین بار برنده جایزه ملی جمعیت شوند.

جباری ادامه داد: پرداخت پلکانی مبتنی بر مشاوره باروری منجر به تولد زنده نیز از جمله تاکیدات وزیر و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت است که دانشگاه های علوم پزشکی هزینه آن را پرداخت می کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا