بهداشت و درمان

نقض موروثی بودن پروانه داروخانه با مساعدت هیئت عمومی دیوان عدالت اداری

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو)، دکتر سید حیدر محمدی با اشاره به اینکه موضوع واگذاری پروانه ساخت داروخانه پس از موسس فقید به وراث یکی از موضوعات مهم و دارای مشکلات تخصصی بود، اظهار کرد: پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از سوی موسس فقید به وراث واگذار شد. وی گفت: بر اساس مصوبه سال 1482 مجوز داروخانه پس از فوت مؤسس موروثی بود و کسانی که متخصص نبودند می توانستند مجوز داروخانه را بگیرند و بر این اساس فعالیت کنند.

وی افزود: از نظر حقوقی نیز ایراداتی به این موضوع وارد شد که به بحث ارث محدود نشد و در خصوص احکام ارث نیز ایراداتی وارد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تلاش سه سال اخیر مدیران این سازمان در جهت تخلف از این مصوبه، گفت: پس از سه سال پیگیری درخواست ماده 91 از سوی سازمان غذا و دارو، به نتیجه رسید. هیئت عمومی دیوان و در دادگاه با حضور و مساعدت بیش از 120 قاضی برکنار شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به اینکه اخذ ماده 91 برای تخلف از حکم قضایی فوق العاده پیچیده و سخت است، تصریح کرد: خوشبختانه با دفاعیات شایسته و حمایت های محترم قضات دادگاه به این درخواست سازمان رأی دادند. و فرمان 482 نقض شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا