بهداشت و درمان

نتایج استقرار سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک / امکان تبادل الکترونیکی با سایر بیمه‌ها

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، مهدی رضایی در خصوص پیگیری و بهبود فرآیندهای سازمان با رویکرد الکترونیکی و خدماتی که به صورت الکترونیکی در سازمان بیمه سلامت ایران ارائه می شود، گفت: با اجرای فرآیند تولید، گردش و پردازش مدارک پزشکی به صورت الکترونیکی در بخش خدمات سرپایی، برنامه ملی نگارش نسخه و نسخه الکترونیکی و حذف مدارک پزشکی کاغذی، حرکت به سمت فرآیندهای کاملا الکترونیکی در سازمان آغاز شد، به طوری که سهم از مجموع نسخه‌های الکترونیکی از کل نسخه‌ها در بخش سرپایی 98 درصد بوده و روزانه معمولاً بین 400 تا 500 هزار نسخه الکترونیکی در سامانه ثبت و ارائه می‌شود.

معاون بیمه سلامت و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران افزود: علاوه بر این استقرار کامل نسخه و نسخه الکترونیک در کشور منجر به ایجاد بستری شد که از نتایج آن می توان به امکان اجرای صحیح نسخه ها اشاره کرد. دستورالعمل های بالینی و پروتکل های درمانی، اجرا و پیگیری رویکرد پزشکی مبتنی بر شواهد، امکان نظارت بر خدمات دریافتی برای بیمه شدگان و ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده به آنان، ابزاری برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، تسهیل فرآیند رسیدگی به اسناد، سیستم نظارت و پرداخت، صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت منابع، و بررسی و تکمیل قوانین بیمه. در بخش سرپایی آنلاین است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اعمال تعرفه های جدید در سامانه نسخه الکترونیک، به روز رسانی ضوابط پردازش آنلاین از نظر داروهای مشمول ارز ترجیحی، بسته های خدمات صندوق ویژه و صعب العلاج، پوشش خدمات توانبخشی ستاره دار نیازمندان و سایر قوانین مرتبط با پوشش خدمات سرپایی در سامانه اعمال شده است. همچنین پوشش سهم صندوق ویژه و صعب العلاج نسخه های دارویی بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز از مهر 1402 در حال اجراست.

رضایی تاکید کرد: از سوی دیگر ایجاد امکان ثبت نام نسخه الکترونیکی برای کلیه افراد دارای بیمه پایه (از طریق استعلام از طریق پایگاه اینترنتی) بدون محاسبه سهم سازمان، ایجاد امکان تبادل الکترونیک با سایر سازمان های بیمه پایه و تکمیلی به محاسبه سهم بیمه تکمیلی به صورت آنلاین اجرا و گسترش فرآیند مدیریت نشان در راستای اجرای دستورالعمل های بالینی و سایر وظایف سازمانی، استقرار ارجاع الکترونیکی در چارچوب سامانه نسخه نویسی الکترونیکی کلیه بیمه شدگان، تبادل الکترونیکی مدارک بستری بیمه شدگان بیمه سلامت و تامین اجتماعی. افراد به منظور محاسبه و پرداخت حق العلاج و مبادله الکترونیکی مدارک پیوند اعضا و کاشت حلزون برای محاسبه و پرداخت از صندوق صعب العلاج برای کلیه افراد دارای بیمه پایه از دیگر نتایج استقرار سامانه نسخه نویسی و نسخه الکترونیکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا