سلامت خانواده

لزوم رعایت بهداشت تغذیه در زیارت اربعین/ پرهیز از مصرف غذاهای بسیار شور و چرب

امیررضا طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه زائران زیادی برای زیارت اربعین به عراق رفتند، اظهار داشت: همکاران جمعیت هلال احمر در عراق اقداماتی را برای توسعه خدمات انجام داده اند و در تمامی استان ها ورودی های مرزی مانند مرزی انجام شده است. پایگاه های امدادرسانی مهران و خسروی در طول مسیرها برای ارائه خدمات لازم به زائران اربعین حسینی مستقر است.

وی با بیان اینکه نیروهای هلال احمر در شهرهایی مانند نجف، کربلا، کاظمین و سامرا به منظور خدمت رسانی به زائران مستقر هستند، افزود: زائران باید نکاتی را رعایت کنند تا گرمازدگی که مهمترین موضوع در ایام زیارت اربعین است به حداقل برسد و کاهش یابد. بدانید در اوج گرما محل سکونت را ترک نکنید و در ساعات خنک و شب پیاده روی کنید، البته با اطلاع رسانی های ارائه شده اکثر زائران به این موضوع توجه کرده اند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر عراق در خصوص پیشگیری از مشکلات گوارشی زائران اربعین خاطرنشان کرد: زائران از مصرف غذاهای بسیار شیرین، چرب و شور خودداری کنند تا دچار مشکلات گوارشی نشوند و بتوانند بتوانند. تا سفر خود را بدون بیمار شدن کامل کنند. افرادی که به بیماری های زمینه ای مانند فشار خون، دیابت و بیماری های کلیوی مبتلا هستند، نباید زمان و نحوه مصرف دارو را تغییر دهند، زیرا ممکن است سلامت آنها را به خطر بیندازد و نتوانند مسیر پیاده روی را ادامه دهند. باز بماند

طباطبایی افزود: زائران اربعین برای اینکه به بیماری گوارشی مبتلا نشوند نکات بهداشتی را جدی گرفته و توصیه هایی که در مورد نحوه مصرف مواد غذایی به آنها داده می شود را رعایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا