سلامت خانواده

وضعیت خطرناک شهر؛ آمبولانس های تهران فرسوده و پنچر می شوند!

به گزارش آنلاین، رئیس مرکز اورژانس استان تهران از اضافه شدن پنج دستگاه آمبولانس بنز و پنج دستگاه تویوتا هایاس به ناوگان اورژانس تهران در سال جاری خبر داد.

مهر در خبری نوشت: وی مدعی شد با اضافه شدن این 5 آمبولانس، ظرفیت عملیاتی اورژانس تهران افزایش چشمگیری یافته و امکان ارائه خدمات سریعتر و با کیفیت بهتر به بیماران در سراسر استان فراهم شده است.

با توجه به جمعیت بالای شهر تهران که بیش از 9 میلیون نفر است و در برخی آمارها به بیش از 13 میلیون نفر با احتساب حومه شهر می رسد، اضافه شدن تنها 10 دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس تهران ناکافی به نظر می رسد. تهران به دلیل تراکم جمعیت بالا، ترافیک سنگین و نیازهای اضطراری متعدد، به ناوگان بسیار بزرگتر و مجهزتر نیاز دارد.

طبق استانداردهای جهانی برای هر 50 تا 100 هزار نفر یک آمبولانس لازم است. بنابراین برای شهری مانند تهران با حداقل 9 میلیون نفر جمعیت بیش از 90 تا 180 آمبولانس نیاز است.

بحث فرسودگی آمبولانس های موجود و حتی خبر پنچری آن ها در مواقع اضطراری یکی از مسائل واقعا نگران کننده در نظام سلامت ایران است. بسیاری از آمبولانس های ناوگان اورژانس کشور به دلیل کهولت سن و استفاده مداوم دچار مشکلات فنی و فرسودگی می شوند. این امر نه تنها کارایی این آمبولانس ها را کاهش می دهد، بلکه می تواند جان بیماران را در مواقع اضطراری به خطر بیندازد.

اگرچه اضافه شدن آمبولانس های جدید به ناوگان خبر خوبی است، اما در صورت عدم برنامه ریزی برای نگهداری و ارتقای مستمر ناوگان موجود، مشکلات فرسودگی و حتی مشکلاتی مانند پنچری ادامه خواهد داشت.

در چنین شرایطی اضافه شدن تنها 5 دستگاه بنز و 5 دستگاه تویوتا هایاس به ناوگان اضطراری گامی بسیار کوچک در مقایسه با نیاز واقعی این شهر است. هیجان و اعلام این تعداد اندک آمبولانس نشان دهنده فاصله زیادی بین نیازهای واقعی و تلاش های انجام شده است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا