سلامت خانواده

هر خانواده ایرانی باید پزشک داشته باشد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد ولی پور با اشاره به برگزاری همایش نوآوری های بالینی و مراقبت های اولیه در پزشکی عمومی، افزود: همایش سالانه پزشکان عمومی سراسر کشور با محوریت بیماری های شایعی که بیشترین مراجعه به عمومی را دارند، برگزار می شود. پزشکان در این همایش بیماری های شایع تشکیل شد. مانند دیابت، فشار خون، بیماری های عفونی، زنان و بارداری، بیماری های کودکان، گوارش، مسمومیت ها مطرح می شود.

وی با اشاره به تدریس آخرین مقالات و درمان ها توسط اساتید رشته های مختلف تخصصی در این همایش افزود: حدود 100 هزار پزشک عمومی در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

ولی پور گفت: پزشکان عمومی دور هستند خوش دست ترین بخش‌هایی از کشور، مراکز بهداشتی درمانی روستاها، نقاط مرزی، مکان‌های با آب و هوای بسیار بد، اورژانس بیمارستان‌های دولتی در حال انجام وظیفه هستند.

وی ادامه داد: دیابت شایع ترین بیماری در کشور است و اکثر بیماران به دلیل فشار خون به پزشکان عمومی در کلینیک ها و مراکز درمانی مراجعه می کنند.

ولی پور افزود: مراکز اورژانس نیز شامل رشته های مختلف است و پزشک عمومی که در اورژانس فعالیت می کند باید آمادگی مدیریت و درمان را داشته باشد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور تصریح کرد: درمان ها، روش های کنترل و کار گروهی مهم است.

وی گفت: بحث پزشکی خانواده و نظام ارجاع باید با کمک رسانه ها گسترش پیدا کند تا هر خانواده یک پزشک ثابت داشته باشد.

ولی پور بیان کرد: این طرح ها توسط بیمه سلامت اجرا می شود به این صورت که جمعیتی تحت پوشش پزشک عمومی قرار می گیرد تا پرونده سلامت آن خانواده را بررسی کند، یعنی از تمام بیماری هایی که در آن خانواده وجود دارد مطلع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا