سلامت خانواده

خواب کافی از نیازهای مهم زائران اربعین است

بشیر اسلامیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه خواب کافی یکی از مهم ترین ارکان قبل و بعد از سفر اربعین است، اظهار کرد: خواب در این سفر از نظر روحی و جسمی بسیار مهم است و امکان پذیر است. به خاطر خواب عدم توجه کافی یا عدم توجه به خواب باعث کاهش انگیزه فرد می شود.

وی افزود: سفر اربعین مانند ماه مبارک رمضان است و ممکن است چرخه خواب در این ایام به دلیل شرکت در مجالس عزاداری و اقامه نماز شب تغییر کند که باعث کم خوابی در شب می شود. گرمای هوا نیز در کیفیت خواب تاثیر بسزایی دارد، به طوری که مسافران و زائران کربلا از بعدازظهر و شب پیاده روی را آغاز کرده و تا طلوع صبح ادامه می دهند.

این روانشناس و مشاور خاطرنشان کرد: میزان خواب در سفر کاهش می یابد و این یکی از ویژگی های سفر است.

اسلامیان گفت: میزان و کیفیت خواب باید به گونه ای باشد که انرژی لازم را برای بدن تامین کند، بنابراین میزان خواب بهینه حدود هشت ساعت در روز در شب و ظهر است، البته میزان خواب کافی است. برای هر فرد متفاوت و از هنجار است. خاصی را دنبال نمی کند

وی داشتن نشاط و انگیزه کافی را مقدمه داشتن یک زیارت معنوی و کامل عنوان کرد و افزود: زائران با توجه به توانایی و شرایط جسمانی خود بهترین زمان خواب را تعیین کنند تا با داشتن خواب کافی در آن ساعت خواب خود را تجدید کنند. همچنین باید به خواب ظهر توجه کنند.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه پیاده روی باید به دور از افراط باشد و نباید طولانی و مداوم باشد، خاطرنشان کرد: بهتر است کل مسیر پیاده روی را یکجا و در زمان کوتاه سپری نکنید تا افراد دچار فیزیکی نشوند. و فشار روحی، اگر تجربه کنند اگر کمبود خواب داشته باشیم باید استراحت کافی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا