سلامت خانواده

خامه ترش چه خواصی دارد؟ + فواید خشیر برای لاغری، پوست و مو

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خاکشیر بخشی از بوته های یک ساله و دو ساله یعنی بعد از یکی دو سال رشد بذر می دهد. ارتفاع این گیاه به کمتر از یک متر می رسد و دانه های این گیاه از مرداد تا شهریور می رسد و می توانید از دانه های گیاه خاکشیر به عنوان منبع دارویی و غذایی استفاده کنید.

از خواص شنبلیله می توان به رفع یبوست، شنبلیله برای اسهال شدید، رفع آکنه صورت، سلامت پوست، کنترل فشار خون، رفع تشنگی، ضد عفونی کننده، دفع سنگ کلیه و مجاری ادراری، تقویت معده، درمان کاهش وزن، پیشگیری از آن اشاره کرد. شوره سر مو، خارش پوست، کاهش آلرژی، کاهش سرعت سلول های سرطانی، رفع واریس و از بین بردن چربی کبد را می توان نام برد.

خامه ترش چه خواصی دارد؟

  • درمان کبد چرب
  • کاهش فشار خون
  • تسکین التهابات پوستی
  • درمان آکنه صورت
  • درمان کم کاری تیروئید
  • تسکین درد و التهاب معده و روده
  • درمان دل درد و اسهال
  • درمان سنگ کیسه صفرا
  • کاهش التهاب پروستات
  • لاغری و کاهش وزن (با بهبود عملکرد روده)
  • درمان درد مفاصل

مصرف سورگوم برای کبد

خاکشیر تاثیر مثبتی بر کبد انسان دارد، به طوری که به عنوان قاتل کبد چرب شناخته می شود، دانه های این گیاه به عنوان سم زدایی گیاهی، تمام سموم کبد را پاک می کند، پس از چندین بار مصرف خاکشیر، دفع ادرار افزایش یافته و کبد سموم دفع می شود و از دیگر خواص خشیر برای کبد می توان به کاهش خطر ابتلا به کبد چرب اشاره کرد.

خواص سورگوم برای پوست

از خواص سورگوم برای پوست می توان به تسکین التهابات پوستی اشاره کرد آکنه و جوش، رفع خشکی و ترک های پوست، بهبود لک های پوست، جلوگیری از پیری زودرس پوست و افزایش رطوبت و لطافت پوست، همچنین به دلیل داشتن ترکیباتی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان ها، خشیر می تواند به بهبود سلامت پوست کمک کند. پوست و جلوگیری از آسیب اکسیداتیو.

برای استفاده از سورگوم برای پوست می توانید از محصولات آرایشی حاوی سورگوم یا ماسک های خانگی با استفاده از سورگوم برای پوست خود استفاده کنید.

خواص خارکیش برای کاهش وزن

با نوشیدن طولانی مدت خاکشیر فرد خیلی سریع لاغر می شود، خوردن خاکشیر با تحریک روده، پاکسازی و دفع سموم آن همراه است و به همین دلیل مقدار زیادی چربی بدن از بین می رود و وزن فرد را افزایش می دهد. کاهش می یابد.

خاکشیر و رفع تشنگی

بسیاری از افراد در فصل تابستان بیشتر احساس تشنگی می‌کنند، به همین دلیل به دنبال نوشیدنی‌هایی می‌گردند که تشنگی آن‌ها را برطرف کرده و کمتر تشنه شوند. آب لیمو یکی از این نوشیدنی ها است که دانه های خاکشیر می توانند با قفل کردن آب داخل آن، آب مورد نیاز بدن را به طور کامل تامین کنند.

خواص خشیر روزه

استفاده از خشیر در هر زمانی خواص خاص خود را دارد، خواص خشیر ناشتا را در نقاط مختلف بدن می توان مشاهده کرد، از خواص خشیر ناشتا با آب گرم می توان برای رفع گرفتگی صدا، پیشگیری یا درمان سرماخوردگی، سردرد، بهبود یافتن آن استفاده کرد. سوء هاضمه، عملکرد بهتر کبد و کاهش التهاب.

برخی از بیماران برای بهبود بیماری ها خشیر را با معده خالی می خورند، زیرا باعث کاهش کلسترول یا قند خون می شود، خوردن خشیر با معده خالی با آب گرم و عسل باعث بهبود ضعف جسمانی و خواص خشیر و گلاب ناشتا می شود. آب شامل کاهش وزن و لاغری است. یک شخص است

خاکشیر را باید با آب گرم مصرف کرد یا سرد؟

وقتی دستگاه گوارش شما خوب کار نمی کند و یبوست دارید، نوشیدن شربت سورگوم یبوست را درمان می کند، مشروط بر اینکه شربت را با آب گرم درست کنید، اگر سورگوم را زیاد بجوشانید یا با آب سرد درست کنید، خواص سورگوم برای درمان یبوست. از دست خواهد رفت. و برعکس، نوشیدن این شربت ممکن است یبوست شما را تشدید کند.

تهیه شیرخشک با آب سرد نه تنها در هوای گرم تشنگی را رفع می کند، بلکه بهترین درمان اسهال است، اگر می خواهید برای درمان اسهال از شیرخشک استفاده کنید، شیرخشک را با آب سرد درست کنید.

آیا مصرف خشیر ضرر دارد؟

  • خاکشیر به دلیل طبع سردی که دارد برای افراد مبتلا به روماتیسم مناسب است آرتریت از آن رنج می برند، مناسب نیست و باید مصرف آن را به حداقل ممکن برسانند، زیرا خاکشیر باعث افزایش درد در این افراد می شود.
  • اگرچه سورگوم در درمان یبوست موثر است، اما مصرف زیاد آن باعث افزایش یبوست نیز می شود، افزایش میزان سورگوم خطر ابتلا به یبوست را افزایش می دهد. مگاکولون افزایش می یابد
  • مصرف زیاد دوغ در دوران شیردهی باعث نفخ و دل درد نوزاد و مادر می شود.
  • مصرف طولانی‌مدت سورگوم به دلیل خاصیت ملینی آن، فعالیت روده را کاهش می‌دهد و در نتیجه روده‌ها بدون عارضه می‌شوند. میلیون نمی توانند مدفوع کنند.
  • خاکشیر باعث افزایش ورم و زخم معده می شود.
  • مصرف خاکشیر در برخی افراد منجر به سردرد می شود، اگر این افراد تمایل به مصرف خاکشیر داشته باشند می توانند آن را با کتیرا بخورند.
  • دانه های شنبلیله بسیار ریز است و کثیفی و شن زیادی با آن مخلوط می شود به همین دلیل اگر آن را نامناسب بشویید و زیاد استفاده کنید به مرور زمان دچار سنگ کلیه می شوید.

نابود کردن شوره سر سر با خاکشیر

خاکشیر به دلیل داشتن موسیلاژهااین می تواند به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست سر و از خشکی و شکل گیری عمل کند شوره سر همچنین خواص ضد التهابی و ضد قارچی شنبلیله می تواند به کاهش التهابات پوست سر و مبارزه با عفونت های قارچی و در نتیجه کمک کند. شوره سر سر را کم کنید.

برای استفاده می توانید خشیر را در آب خیس کنید و محلول را به پوست سر بمالید و پس از مدتی بشویید.

خواص خشیر برای نوزادان و کودکان

اگر فرزندتان یبوست دارد، مثل یک خاکشیر میلیون به طور طبیعی عمل می کند و آن را درمان می کند و غذا را هضم می کند و خواص ضد باکتریایی آن خطر ابتلا به اسهال را کاهش می دهد.

اگر کودک شما به دنبال بیماری هایی مانند آبله مرغان و سرخک تب و خارش پوست دارد، نترسید. بعد از درد کودک شما خشیر است که به درمان تب بالا و خارش پوست نوزادان و کودکان کمک می کند.

باید از دو سالگی به بعد خاکشیر به نوزاد داده شود و قبل از آن شربت خاکشیر را از صافی رد کرده و به نوزاد بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا