سلامت خانواده

چرا فشار خون بالا خطرناک است؟

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات جدید نشان می دهد که فشار خون بالا در دهه 60 می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را در مراحل بعدی افزایش دهد.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، خبر خوب این است که برخی اقدامات ساده می توانند فشار خون بالا را کاهش دهند.

متیو لنون، ​​محقق ارشد از دانشگاه ولز جنوبی، استرالیا، گفت: “این مطالعه جهانی نشان داد که استفاده از داروهای فشار خون با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در سنین بالاتر مرتبط است. درمان فشار خون بالا با افزایش سن یک امر مهم است. عاملی در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر است.

تیم تحقیقاتی داده های بیش از 31000 نفر را که در 14 مطالعه شرکت کردند و تغییرات شناختی و تشخیص زوال عقل را در طول زمان اندازه گیری کردند، بررسی کردند.

شرکت کنندگان از ملیت های مختلف در سراسر جهان بودند.

در مجموع 1415 مورد بیماری آلزایمر در میان این گروه طی یک پیگیری متوسط ​​چهار ساله تشخیص داده شد.

تیم تحقیقاتی دریافتند افرادی که فشار خون بالا درمان نشده اند 36 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند. همچنین در مقایسه با افراد مبتلا به فشار خون بالا که دارو مصرف می کردند، 42 درصد بیشتر با خطر آلزایمر مواجه بودند.

لنون خاطرنشان کرد: فشار خون بالا یکی از علل اصلی سکته مغزی و بیماری های مغزی است و با این حال می توان آن را با دارو کنترل کرد و خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا