اخبار سلامت

هشدار وزارت بهداشت نسبت به مصرف نمک های رنگی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، احمد اسماعیل زاده; مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه نمک های رنگی (صورتی، آبی، بنفش و سنگ نمک) سلامت شما را به خطر می اندازد، اظهار داشت: نمک از معادن سنگ نمک با حفر زمین با ماشین آلات و سپس به دست می آید. انفجار و خرد کردن سنگ های نمک به دست می آید. سنگ نمک بیشتر برای یخ زدایی استفاده می شود و این نوع نمک برای خوردن مناسب نیست.

وی با اشاره به تبلیغات استفاده از نمک های رنگی و سنگ نمک گفت: امروزه در خصوص استفاده از نمک های رنگی و سنگ نمک شاهد تبلیغات گسترده افراد فریبکار و ناآگاه هستیم. از نمک های رنگی و سنگ نمک استفاده کنید و دلیل آن این است که این نمک ها طبیعی هستند و فشار خون را بالا نمی برند و حاوی عناصری مانند آهن و منیزیم هستند که برای بدن مفید هستند! در حالی که نمک های رنگی و سنگ نمک به دلیل اینکه از معادن، دریاچه ها و کوه ها استخراج می شوند دارای ناخالصی ها و ذرات شیمیایی زیادی مانند فلزات سنگین سرطان زا هستند که برای سلامت مصرف کننده مضر بوده و می توانند باعث ایجاد سرطان در فرد شوند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: همچنین به دلیل وجود گچ، ماسه و خاک در این نمک ها به دلیل تصفیه نشدن آنها، این گونه املاح می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود. در مصرف کننده پس آگاه باشید و فریب تبلیغات این افراد نادان را بخورید. و سودجو نخورید و برای سلامتی خود از نمک یددار تصفیه شده استفاده کنید.

به گزارش تسنیم، کمپین ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم با هدف افزایش آگاهی آحاد جامعه در خصوص مصرف نمک یددار تصفیه شده و افزایش مصرف لبنیات با شعار «انتخاب همه، نمک یددار کم اما تصفیه شده» در هفته اول برگزار می شود. و شعار «از کودکی تا پیری لبنیات دوست سلامت» برای دومین هفته از 20 بهمن ماه آغاز شده و تا 24 بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا