سلامت خانواده

آیا چربی های گیاهی طول عمر را افزایش می دهند؟

به گزارش آنلاین، این تحقیق نشان داد که از فواید چربی های گیاهی می توان به کاهش احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی اشاره کرد.

مهر در مقاله ای نوشت: دکتر دمتریوس آلبانز، سرپرست تیم تحقیقاتی موسسه ملی سرطان آمریکا، گفت: این مطالعه شواهدی را ارائه می دهد که رژیم های غذایی سرشار از چربی های حیوانی، از جمله لبنیات و تخم مرغ، با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. مرگ و میر به طور کلی و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

همانطور که محققان خاطرنشان کردند، ترکیب چربی های موجود در منابع گیاهی مانند غلات، سبزیجات، لوبیا یا مغزها با چربی های حیوانی بسیار متفاوت است.

این تیم توضیح داد: «چربی‌های گیاهی به دلیل ترکیب بالاتری از اسیدهای چرب تک غیراشباع هستند [MUFAs] و اسیدهای چرب چند غیر اشباع [PUFA] شناخته شده اند، در حالی که چربی های حیوانی نسبت بیشتری از اسیدهای چرب اشباع را دارند [SFAs] مصمم هستند.”

بدن برای زندگی به چربی نیاز دارد، اما دستورالعمل های رژیم غذایی ایالات متحده می گوید کاهش چربی اشباع شده و جایگزینی آن با چربی غیراشباع یک حرکت سالم تلقی می شود.

تیم آلبانز به بررسی رژیم غذایی و داده های سلامتی جمع آوری شده از سال 1995 تا 2019 پرداخت.

این تجزیه و تحلیل شامل داده های 407531 بزرگسال بود که در زمان ورود به مطالعه میانگین سنی 61 سال داشتند.

مردم به پنج گروه تقسیم شدند. از 20 درصد بالایی که بیشترین چربی گیاهی را در روز مصرف می کردند تا 20 درصد پایینی که کمترین مقدار (و بیشترین چربی حیوانی) را مصرف می کردند.

در طول این مطالعه، بیش از 185000 شرکت کننده جان خود را از دست دادند که حدود 58500 نفر از آنها به دلیل بیماری قلبی بودند.

در مقایسه با افرادی که کمترین میزان چربی های گیاهی را مصرف می کردند، افرادی که بیشترین مصرف چربی های گیاهی را داشتند، 9 درصد کمتر احتمال داشت به هر دلیلی بمیرند. به طور خاص، داده ها نشان داد که احتمال مرگ آنها در اثر بیماری قلبی 14 درصد کمتر است.

این مطالعه نشان داد که با نگاهی به منابع خاصی از چربی‌های گیاهی، افرادی که بیشترین چربی را از روغن‌های گیاهی دریافت کردند، 12 درصد کمتر به هر دلیلی جان خود را از دست دادند و 15 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند.

تیم آلبانز گزارش داد که چربی‌های غلات کامل نیز به شدت با کاهش خطر مرگ ناشی از همه علل و قلبی عروقی مرتبط هستند.

از سوی دیگر، افرادی که در بالاترین پنجک مصرف چربی حیوانی قرار داشتند، در طول مطالعه احتمال مرگ بیشتری داشتند.

در مقایسه با افرادی که کمترین مقدار چربی حیوانی را در روز مصرف می‌کردند، افرادی که بیشترین مصرف را داشتند 16 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و 14 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی بودند.

این روند فقط برای چربی های گوشت نبود: این تیم خاطرنشان کرد که نرخ مرگ و میر برای افرادی که بیشترین چربی روزانه را از لبنیات یا تخم مرغ مصرف می کردند، بالاتر بود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا