اخبار سلامت

خمیری که آموزش دندانپزشکی را متحول می کند

شهرام صیادی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: این خمیر انقلابی که برای اولین بار در دنیا ساخته شده است با شبیه سازی دقیق بافت دندان امکان آموزش عملی و زیرکانه را برای آموزش پزشکی و در عین حال فراهم می کند. ، دندان ها و درمان های محیطی. بسیار کاهش می دهد

سیدی ادامه داد: دندانپزشکان برای آشنایی با دندانپزشکی از موادی مانند گچ و موم استفاده می کنند که علاوه بر سختی زیاد و عدم استفاده از مواد حرارتی واقعی، تاثیر بسزایی در محیط زیست دارد و احتمال شکستن نمونه ها نیز بسیار بالا بود. . در نتیجه، دانشجویان نتوانستند مطالعه را بارها تکرار کنند و صحت آناتومی دندان را بیابند.

وی افزود: خمیر جدید آموزشی این چالش ها را با ویژگی های خاص خود تحلیل کرده است. این خمیر بسیار نرم و قابل قبول است و به راحتی شکل می گیرد و دانش آموزان با استفاده از این خمیر می توانند بارها شکل دندان را ایجاد کنند و آناتومی آن را به طور کامل یاد بگیرند. همچنین این خمیر به دلیل قیمت پایین و استفاده مکرر آن بسیار مقرون به صرفه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: این خمیر شباهت زیادی به بافت دندان های طبیعی دارد و امکان تجربه لمس و کار با مواد واقعی را برای دانشجویان فراهم می کند و دانشجویان به راحتی می توانند با این خمیر شکل دندان های مختلف را بسازند و اصلاح کنند.

وی از دیگر مزایای این خمیر بیان کرد: از این خمیر علاوه بر آموزش دندانپزشکی می توان برای آموزش آناتومی دندان به دانش آموزان مدارس و سایر گروه های سنی نیز استفاده کرد.

صیادی در پایان گفت: با توجه به امکانات فراوان خمیر آموزشی جدید، می توان انتظار داشت که این اختراع انقلابی عظیم در آموزش دندانپزشکی ایجاد کند. این خمیر می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی استاندارد در دانشگاه های علوم پزشکی و دانشکده های دندانپزشکی مورد استفاده قرار گیرد و به ارتقای کیفیت آموزش دندانپزشکان آینده کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا