اخبار سلامت

نامگذاری روز ولادت ابوعلی سینا به نام “طب اسلامی” در مالزی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، در آستانه میلاد حکیم، ابوعلی سینا، پزشک و متالورژیست مشهور ایرانی، رایزن فرهنگی کشورمان، دکتر حبیب رضا ارزانی از آکادمی بهداشت و آموزش ابوعلی سینا در کوالا بازدید کرد. لامپور مالزی و مورد استقبال گرم سرپرست گروه سیف قرار گرفت. الله یوسف و گروهی از مدیرانش قرار گرفتند.

در این دیدار سیف الله یوسف؛ رئیس فرهنگستان آموزش و پرورش و سلامت ابوعلی سینا با تشکر از این حضور ارزشمند گفت: هرگاه به طب اسلامی فکر می کنم اولین فردی که مانند خورشید در ذهن من می درخشد ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی است. بن سینا معروف به ابن سینا.

وی با بیان اینکه این فرد نامدار ایرانی گوهر طب نبوی را برای ما به یادگار گذاشته است، تصریح کرد: ما از این فرد ارزشمند الهام گرفته ایم و با توجه به اینکه پدر و مادرم نیز پزشک هستند، خوشبختانه به دنبال احیای طب اسلامی در مالزی هستم. دولت و مقامات محلی بسیار خوب با ما همکاری کرده اند.

سیف الله یوسف افزود: وزارت منابع انسانی و وزارت بهداشت ما را به رسمیت شناخته اند و اکنون 5 سال است که به طور رسمی فعالیت می کنیم و بیش از هزاران نفر از مرکز ما فارغ التحصیل شده اند و فوق دیپلم گرفته اند. افراد پس از اخذ مدرک کاردانی می توانند برای ادامه تحصیل و تکمیل سایر دوره ها تا مقطع دکتری طب اسلامی به دانشگاه مراجعه کنند.

وی افزود: یک دوره 6 ماهه و یک دوره سه ساله داریم. کسانی که 5 سال سابقه کار دارند می توانند در دوره 6 ماهه ما شرکت کنند و مدرک فوق لیسانس دریافت کنند که مورد تایید وزارت بهداشت نیز هست و اگر از ابتدا بخواهند تحصیل کنند باید در سه دوره ما شرکت کنند. دوره یک ساله

رئیس آکادمی آموزشی و بهداشتی ابوعلی سینا مالزی ادامه داد: در این دوره ها دانشجویان با حجامت، فسد، زالو درمانی، ماساژ بر اساس کتاب شریعت بوعلی و طب نبوی آشنا می شوند و از سوی دیگر دانش آموزان را فرا می گیرند. باید اصول شریعت، ادعیه و آیات خاص کلام را بیاموزد. انشالله مجید هم از درمان خبر داشته باشه و البته در همه موارد آزمایش انجام میشه.

یوسف گفت: دانشکده ابن سینا، آزمایشگاه ابن سینا و مرکز پزشکی ابن سینا را داریم و در تلاش هستیم تا به زودی مجتمع بیمارستانی ابن سینا را بر اساس طب اسلامی راه اندازی کنیم.

در ادامه حبیب رضا ارزانی; رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی در مراسم گرامیداشت روز حکیم متلاح فیلسوف و پزشک مشهور متعلق به انسان و بشریت گفت: ابوعلی سینا جاودانه و بی زمان است و متعلق به همه انسان هاست.

ارزانی حمایت از طب اسلامی را ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر سبک زندگی اسلامی تاکید داشته اند و این موضوع را نقطه تمدن می دانند.

وی گفت: اگر دستورات اسلامی و طب اسلامی به درستی اجرا شود، بسیاری از مشکلات بشر امروزی حل می شود.

ارزانی با اشاره به درمان و طب اسلامی از طریق دو رکن شخصیت شناسی و پرهیز، افزود: همکاری مرکز شما با مراکز طب اسلامی و وزارت بهداشت ایران می تواند نتایج بسیار ارزنده ای برای جهان اسلام به همراه داشته باشد.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: وجود بیش از ده ها مدرسه، مؤسسه، مرکز، بیمارستان، دانشکده و آزمایشگاه در ایالت های مختلف مالزی دلیل روشن و آشکاری بر توسعه طب اسلامی بر اساس کتاب قانون بو است. علی سینا.

در ادامه جلسه مقرر شد؛ نامه مشترک رئیس آکادمی ابوعلی سینا و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی به وزیر بهداشت مالزی تقدیم شود و در آن پیشنهاد اولین روز شهریور سالروز تولد ابوعلی باشد. سینا به عنوان روز طب اسلامی و حجامت نامگذاری شود.

به گزارش تسنیم، بیمارستان تخصصی ابن سینا، بیمارستان زنان و کودکان ابن سینا، مرکز دیالیز ابن سینا، گروه پزشکی ابن سینا، اداره بهداشت ابن سینا و… تنها بخشی از مجموعه های بهداشتی و درمانی در مالزی هستند که به این نام مزین شده اند. . .

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا