سلامت خانواده

ارائه خدمات پزشکی به بیش از 136 هزار زائر تا 9 مرداد / انجام بیش از 1000 عمل جراحی برای زائران

بابک یکتاپرست در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به گزارش خدمات اورژانسی پیش بیمارستانی به زائران اربعین از روز دوشنبه پانزدهم تا دوشنبه 29 مردادماه، گفت: در این مدت 136 هزار و 970 نفر زائران اربعین حسینی عیادت شدند و تعدادی از آنها مجروح شدند. و تعدادی نیز به دلیل بیماری به کادر درمانی مراجعه و 4529 نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام تعدادی از زائران اربعین حسینی با اورژانس هوایی افزود: در مدت مذکور 10 نفر با اورژانس هوایی اعزام شدند و حدود 132 هزار و 441 زائر در محل خدمات درمانی دریافت کردند.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با بیان اینکه 7 هزار و 795 زائر اربعین حسینی با علائم گرمازدگی خدمات درمانی دریافت کردند، گفت: بیش از 60 هزار زائر اربعین حسینی که مریض یا مجروح شده بودند برای دریافت خدمات درمانی و بهداشتی حضور یافتند که برخی از آنها با … با توجه به شرایط آنها به مراکز درمانی یا شهر مبدا اعزام شدند.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی بستری و سرپایی به زائران حسینی ادامه داد: در این مدت حدود 3834 نفر بستری شدند و بیش از 56 هزار نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.

یکتاپرست با اشاره به اینکه حدود 7 هزار و 838 زائر خدمات آمپول و پانسمان دریافت کردند، خاطرنشان کرد: لازم به دانستن است که در این مدت حدود هزار و 86 عمل جراحی انجام شده است که از این تعداد 154 عمل سرپایی و 932 عمل در قالب سایر اعمال جراحی بوده است. . موارد گزارش شده، همچنین 286 نفر به بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی و 9 مورد نیز به بیمارستان های شهرستان مبدا منتقل شدند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا