اخبار سلامت

توزیع شیر رایگان بین 8.5 میلیون دانش آموز کشور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، محمد اسماعیل مطلق با بیان اینکه توزیع شیر رایگان در مدارس پس از 4 سال وقفه با دستور رئیس جمهور و با پیگیری معاون اول رئیس جمهور انجام شد، اظهار داشت: توزیع شیر رایگان در مدارس انجام شد. وی بیان کرد: توزیع شیر در مدارس با محوریت وزارت آموزش و پرورش و سازمان های غذا و دارو، استاندارد، هدفمندی یارانه ها، برنامه و بودجه، وزارتخانه های جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و دبیرخانه شورای عالی بهداشت و درمان اجرا شد. امنیت غذایی در استان های کشور.

موتلفه تصریح کرد: پس از چندین سال وقفه، طرح توزیع شیر در مدارس توسط دولت مردمی عملیاتی شده و شور و نشاط جدیدی را در مدارس کشور به ارمغان آورده است و بازرسی های زیادی نیز از کیفیت شیر ​​توزیعی انجام می شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: امروز با وجود مشکلات فراوان، صنایع لبنی با تمام توان با مدارس و 62 هزار مدرسه و نزدیک به 8 میلیون و 500 هزار دانش آموز همکاری می کنند. پوشش داده شده اند.

وی افزود: اجرا و تداوم این برنامه برای ارتقای سلامت دانش آموزان، ارتقای سطح یادگیری و بهره وری، پیشگیری از سوء تغذیه و فرهنگ سازی برای افزایش مصرف شیر در بین دانش آموزان برای تامین سلامت کشور ضروری است.

موتلفه گفت: در این راستا دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی غذا از طریق کمیته علمی و سیاستگذاری شیر مدارس با همکاری دست اندرکاران در صدد رفع چالش های موجود است و خواستار تخصیص اعتبار مستقل است. خط اجرای پایدار برنامه شیر مدارس در سال های آینده برای ارتقای سلامت دانش. دانش آموزان و آینده سازان کشورمان.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا