سلامت خانواده

پس انداز این بانک شیرمادر است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، شمس الله نوری پور با اشاره به اینکه سابقه اهدای شیر به سال 1910 برمی گردد، اظهار داشت: سابقه تاسیس اولین بانک شیر در اتریش به بیش از 100 سال قبل بازمی گردد.

وی افزود: تاسیس شر بانک در کشورهای مختلف سابقه طولانی دارد، ایران در خاورمیانه نیز سابقه درخشانی در این زمینه دارد به طوری که بیش از 15 بانک شیر در کشور فعال هستند.

رئیس بیمارستان اطفال مفید با اشاره به اینکه زنجیره سرما در روند اهدای شیر قطعا رعایت می شود، گفت: در هر مرحله از آزمایش اگر شیر اهدایی دارای میکروب باشد از چرخه مصرف خارج می شود.

نوری پور از ایجاد بانک شیر در بیمارستان کودکان مفید خبر داد و گفت: تامین تجهیزات، ایجاد فضای لازم و طراحی داخلی بانک شیر با همکاری بین بخشی انجام شد.

رئیس بیمارستان اطفال مفید با اشاره به اینکه هدف اصلی از ایجاد مرکزی به نام بانک شیر تغذیه کودکانی است که نمی توانند در یک بازه زمانی مشخص یا به طور کلی از شیر مادر استفاده کنند، ادامه داد: فواید شیردهی به ویژه در کودکان. نوزادان نارس بستری در بخش مراقبت های ویژه ثابت شده است.

وی افزود: به عنوان مثال مادری که به دلیل مشکلات جسمی تحت عمل جراحی قرار گرفته و در مدت معینی نمی تواند نوزاد خود را با شیر خود تغذیه کند، می تواند از امکانات بانک شیر بیمارستان برای تغذیه نوزاد استفاده کند.

نوری پور با یادآوری اینکه تغذیه با شیر مادر می تواند از سلامت نوزاد در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت کند، خاطرنشان کرد: این موضوع برای نوزادان نارس بسیار مهم است.

وی بر ضرورت راه اندازی بانک شیر در بیمارستان کودکان مفید تاکید کرد و افزود: کاهش مرگ و میر و میرافزایش ایمنی در برابر عفونت های تنفسی، گوارشی، گوش میانی و ادراری و رشد مغز و سیستم بینایی از جمله مزایای شیردهی است.

نوری پور درباره روش های اهدای شیر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مادران نوزاد بستری در بخش های مختلف بیمارستان در مقاطعی که نوزادشان به هر دلیلی قادر به تغذیه با شیر مادر نیستند و یا مادران خارج از بیمارستان قادر به اهدای شیر هستند. شیر، بانک های شیر یک راه حل مناسب و جایگزین است. برای عدم استفاده از شیرآلات صنعتی است.

وی اولویت را تغذیه نوزاد با شیر مادر عنوان کرد و تصریح کرد: در صورتی که مادر بیش از نیاز نوزادش شیر داشته باشد و یا نوزاد به دلایلی نتواند از آن استفاده کند. مادر شیر اگر نه، اهدای شیر مادر به این بانک ها کار خوبی است.

رئیس بیمارستان اطفال مفید با بیان اینکه زنجیره سرما در فرآیند اهدای شیر قطعا رعایت می شود، ادامه داد: در این فرآیند شیر در ظروف مشخص و در دمای یخچال و سپس در بانک شیر پاستوریزه نگهداری می شود. ، ویروس های احتمالی از بین رفته و قابل استفاده خواهد بود. بود

نوری پور گفت: مقدار قابل توجهی شیر اهدایی در همان روز توسط شیرخواران و مابقی در شرایط استاندارد توسط سایر نوزادان قابل مصرف است.

وی با بیان اینکه سلامت شیر ​​مادرانی که به تامین شیر بانک های مذکور کمک می کند بررسی می شود، افزود: شیر تمام مادران از نظر سلامت، عدم مصرف دارو و یا حتی سلامت شیر ​​مورد توجه است. در طول جمع آوری و در فرآیند پاستوریزاسیون.

رئیس بیمارستان اطفال مفید با اشاره به اینکه زنجیره سرما در روند اهدای شیر به طور قطع رعایت می شود، تاکید کرد: در هر مرحله از آزمایش اگر به هر دلیلی شیر اهدایی دارای بار میکروبی باشد، از شیر حذف می شود. چرخه مصرف کشت میکروبی شیر در دستور کار است.

نوری پور با اشاره به اینکه بانک شیر بیمارستان کودکان مفید در ابتدای راه است و در حال حاضر نوزادان نارس و بیماران بستری شده در بیمارستان توسط این بانک تغذیه می شوند، خاطرنشان کرد: در صورت وجود شیر مازاد باید به بیمارستان ها ارسال شود. دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به ويژه بيمارستانهاي مجهز به بلوك در حال زایمان هستنداهدا خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف هر مادری باید در وهله اول تغذیه فرزند بیولوژیک خود باشد اما در عین حال با روش هایی می توان روند ترشح شیر را تحریک و افزایش داد، مانند بسیاری از موارد مادرانی که دو فرزند دارند. . کولو یا چندین کولو آنها در حال تغذیه این نوزادان با شیر خود هستند، بنابراین بسیاری از مادران می توانند شیر اضافی را با مصرف غذاها و روش های خاص اهدا کنند.

رئیس بیمارستان کودکان مفید با اشاره به اینکه تاثیر دارو بر شیر مادر بستگی به نوع دارو دارد، ادامه داد: در مواردی که منع مصرف دارو وجود داشته باشد، شیر در چرخه اهدا قرار نمی گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه فرهنگ اهدایی امری پسندیده است که کشورمان همواره در این زمینه پیشگام بوده است، ابراز امیدواری کرد: با گسترش فرهنگ اهدای شیر، دو مولفه تغذیه نوزادان با شیر مادر و کمک به بهبودی. روند نوزادان نارس و بیمار نهادینه خواهد شد. به گونه ای که تمامی استان های کشور به بانک های مرجع شیر مجهز شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا