سلامت خانواده

ضرورت تدوین دستورالعمل تعاملات بین رشته ای در حوزه پزشکی در دولت چهاردهم

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد ولی پور امروز – چهارشنبه 10 مرداد – در حاشیه همایش نوآوری های بالینی و مراقبت های اولیه در پزشکی عمومی در مرکز کنفرانس ها رازی تصریح کرد: بر اساس قانون، مجلس روند احراز صلاحیت پزشکی را مشخص کرده و پزشکان عمومی با گذراندن دوره های آموزشی لازم مجاز به انجام کارهای زیبایی هستند. پزشکان عمومی جزء فعال جامعه پزشکی در اورژانس ها و مراکز درمانی در مناطق مختلف به شمار می روند. این پزشکان سلامت مردم اقصی نقاط کشور را پوشش می دهند تا کمتر دچار بیماری شوند اما از نظر معیشت و حقوق کمتر مورد توجه قرار گرفتند. امیدواریم رئیس جمهور در این زمینه نگاه ویژه ای به این گروه داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر فشار و تهدید زیادی برای پزشکان عمومی در جامعه وجود دارد در حالی که طبق قانون مجلس می توانند با گذراندن دوره های آموزشی، سیاست های غلط و واقعیت در حوزه زیبایی و طب سنتی فعالیت کنند. که شانس پذیرش در رشته های تخصصی را داشته باشند. خیر، اکثر پزشکان متخصص در برخی رشته ها برای بیماری ها نوبت گیری نمی کنند و در حوزه زیبایی فعالیت می کنند که باید با در نظر گرفتن سیاست های صحیح این وضعیت ساماندهی شود و انجمن پزشکان عمومی نیز بر رعایت قانون تاکید دارند.

رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با بیان اینکه ساکنان زیر خط فقر زندگی می کنند و پزشکان عمومی در مناطق محروم 25 میلیون حقوق دریافت می کنند که غیرمنصفانه است، اظهار داشت: این امر ناعادلانه است. اگر این کار را نکردند از وزیر آینده بهداشت می خواهیم که به دغدغه های جامعه پزشکی به ویژه پزشکان عمومی توجه اساسی داشته باشد و از آنها حمایت کند.

ولی پور گفت: طبق قانون، پزشکان عمومی با گذراندن دوره های آموزشی صلاحیت انجام عمل های زیبایی را دارند و لازم است با توجه به تعاملات بین رشته ای در دوران تصدی وزیر بهداشت دولت چهاردهم، دستورالعملی در این زمینه تدوین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا