اخبار سلامت

وزارت بهداشت: مخالف افزایش بی رویه ظرفیت پزشکی هستیم

به گزارش گروه اجتماعی سلامت پرس ، ابوالفضل باقری فرد در نشست صمیمی جمعی از نخبگان با وزیر بهداشت در ستاد مرکزی وزارت بهداشت، با بیان اینکه هیچ اعتراضی با افزایش ظرفیت پزشکی نداریم و اظهار داشت: مخالفت ما با افزایش بی رویه ظرفیت پزشکی است و افزایش ظرفیت هر سال به میزان معقول انجام می شود. ما مخالف افزایش ظرفیت پزشکی بدون توجه به توسعه زیرساخت های آموزشی و درمانی هستیم و به دنبال اصلاح این مصوبه در مجامع مختلف به ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم تا کیفیت دارو قربانی آسیب نشود. تعداد.

وی با اشاره به دغدغه های این وزارتخانه برای بهبود وضعیت معیشتی دستیاران گفت: در حال حاضر حق الزحمه دستیاران کافی نیست اما افزایش یافته است و امیدواریم در سال آینده شاهد افزایش مناسب در حق الزحمه باشیم. با کمک سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه وزارت بهداشت. دستیار باشند

وی افزود: به سمتی می رویم که حق الزحمه تبدیل به حقوق دستیاران شود و یک دستیار بتواند حداقل به اندازه یک پزشک عمومی دریافت کند و از مزایای بیمه و حقوق فرزند برخوردار باشد. بودن

معاون آموزشی وزیر بهداشت با انتقاد از اظهارات برخی از مسئولان سابق وزارت بهداشت گفت: این طنز تلخ است که مدیرانی که سال ها در وزارت بهداشت مسئولیت دارند و قدمی در جهت ارتقای وضعیت برنداشته اند. دستیاران در دوران تصدی خود، خواهان افزایش حق الزحمه خود شده اند.» البته این وظیفه ماست و تلاش می کنیم این کار را انجام دهیم.

وی درباره فروش تعهدنامه فارغ التحصیلان رشته پزشکی گفت: تعهدات مربوط به مردم و آموزش رایگان است. اگر در سال های قبل تعهد فروخته اند، کارهای غیرقانونی، غیرقانونی و غیراخلاقی انجام داده اند. با دستور وزیر بهداشت فروش اوراق قرضه ممنوع است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا