سلامت خانواده

ارائه خدمات درمانی به بیش از 105 هزار زائر تا 8 مرداد / 9 نفر به شهرستان مبدا منتقل شدند.

بابک یکتاپرست در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به گزارش اورژانس پیش بیمارستانی از روز دوشنبه پانزدهم لغایت دوشنبه بیست و نهم مردادماه گفت: در این مدت 105 هزار و 834 زائر اربعین حسینی مورد زیارت قرار گرفتند که تعدادی از آنها مجروح و تعدادی از آنها مجروح شدند. همچنین به دلیل بیماری به کادر درمانی مراجعه و 3973 نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام تعدادی از زائران اربعین حسینی توسط اورژانس هوایی افزود: در مدت مذکور پنج نفر توسط اورژانس هوایی اعزام شدند و حدود 101 هزار و 861 زائر در محل خدمات درمانی دریافت کردند.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با بیان اینکه 6 هزار و 107 زائر اربعین حسینی با علائم گرمازدگی خدمات درمانی دریافت کردند، گفت: بیش از 54 هزار زائر اربعین حسینی برای دریافت خدمات درمانی و بهداشتی مریض یا مجروح مراجعه کردند. برخی از آنها با توجه به شرایط خود به مراکز درمانی یا شهر مبدا اعزام شدند.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی بستری و سرپایی به زائران حسینی ادامه داد: در این مدت حدود 3539 نفر بستری شدند و بیش از 50 هزار نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.

یکتاپرست خاطرنشان کرد: لازم است بدانید در این مدت 989 عمل جراحی انجام شده است که 77 مورد آن سرپایی بوده و 912 عمل جراحی در قالب سایر موارد گزارش شده و 248 نفر نیز به مراکز تخصصی و فرعی مراجعه کرده اند. بیمارستان های تخصصی اعزام و 9 مورد به بیمارستان های شهرستان مبدا منتقل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا