سلامت خانواده

حذف ارز ترجیحی و تهدید جان آزمایشگاه های پزشکی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

مهران قهرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آزادسازی ارز ترجیحی و عرضه مواد مصرفی و کیت های آزمایشگاهی با نرخ نیم و دو نرخ ارز از نظر اقتصادی و تئوری اقتصادی با رقابت سالم، حذف رانت و تامین بهتر آزمایشگاه همراه است. تامین، اما افزایش بار مالی ناشی از این تغییر به دلیل وجود تعرفه ثابت در حوزه آزمایشگاه‌ها، توان مالی پایین آزمایشگاه‌ها و محدود بودن توان مالی شرکت‌ها. بیم آن می رود زنجیره تامین کالا از یک سو و بقای آزمایشگاه های موجود که در حال حاضر به سختی مدیریت می شوند از سوی دیگر با مشکلات جدی مواجه شود.

وی اضافه کرد: اما اگر دولت چهاردهم نیز معتقد به آزادسازی ارز این بخش است، باید بودجه لازم برای پرداخت مابه التفاوت ارز را داشته باشد تا از بروز بحران و اختلال در سیستم خدمات آزمایشگاهی جلوگیری شود و عدالت در تامین آن. خدمات آزمایشگاهی در سراسر کشور سیستم های تامین کیت ها و مواد مصرفی یا آزمایشگاه های کشور را پیش بینی و تحقق بخشد تا پرداخت این مابه التفاوت به مراجعین و بیمارانی که در حال حاضر در تامین هزینه اقدامات تشخیصی و درمانی دچار مشکل هستند، تحمیل نشود.

قهرمانی گفت: انجمن علمی آسیب شناسی و پزشکی آزمایشگاهی ایران آماده همکاری با انجمن های آزمایشگاهی کشور در راستای طراحی و اجرای طرح های عملی است.

بیست و ششمین کنفرانس بین المللی آسیب شناسی و پزشکی آزمایشگاهی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی آکادمی بین المللی پاتولوژی واحد ایران در تاریخ 20 تا 22 مهر ماه 1403 در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا