سلامت خانواده

مواد معدنی که به کیفیت ناخن کمک می کنند

به گزارش خبرآنلاین، همانطور که «رنگ صورت شما از درونتان خبر می دهد» ناخن ها نیز می توانند چیزهای زیادی در مورد سلامتی شما بیان کنند.

عصر ایران در خبری نوشت: تغییر در ظاهر، بافت یا شکل ناخن ها نشان دهنده کمبود مواد مغذی است.

ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی به رشد، تشکیل و استحکام سلول های ناخن کمک می کنند. سه مورد از مهم ترین مواد مغذی برای داشتن ناخن های سالم و زیبا عبارتند از:

1. هستند
از آنجایی که اکسیژن برای ناخن های سالم مورد نیاز است، کمبود آهن یا کم خونی می تواند منجر به برآمدگی های عمودی روی سطح ناخن شود یا ناخن های شما را مقعر و قاشقی کند. بدن آهن موجود در غذاهای حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ را بهتر از غذاهای گیاهی مانند سبزیجات سبز تیره، بادام زمینی، دانه ها، لوبیاها و سایر غذاهای غنی شده جذب می کند.

2. روی
روی برای رشد ناخن ضروری است. مصرف ناکافی روی در آسیب به صفحه ناخن موثر است و باعث ایجاد لکه های سفید روی ناخن می شود. پروتئین های حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ راهی عالی برای دریافت روی کافی از طریق رژیم غذایی شما هستند. برخی از غذاهای گیاهی مانند سویا، نخود، آجیل، به ویژه بادام و بادام هندی نیز حاوی این ماده معدنی هستند.

3. بیوتین
بیوتین یکی از اعضای خانواده ویتامین B است که به عنوان ویتامین 7B یا ویتامین H نیز شناخته می شود. این ویتامین به رشد سلولی سالم و متابولیسم اسیدهای آمینه سازنده پروتئین (که برای رشد ناخن ضروری هستند) کمک می کند. مقدار توصیه شده بیوتین برای بزرگسالان 30 میکروگرم در روز است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا