بهداشت و درمان

ورود ۳ داروی «سلول درمانی» به فهرست دارویی کشور

سازمان غذا و دارو با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، سه محصول دکستروسل، رویین شیت و رویین گراف را از دسته محصولات درمانی پیشرفته پزشکی (ATMP) به داروی رسمی کشور اضافه کرد. فهرست

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، نازیلا یوسفی، دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران از اضافه شدن سه داروی جدید از گروه داروهای سلول درمانی به لیست دارویی رسمی کشور

وی خاطرنشان کرد: این داروها علاوه بر داشتن تاییدیه های معتبر بین المللی، دارای مزیت درمانی برای نظام سلامت ایران بوده و با قیمت مناسب به سیستم دارویی کشور عرضه می شود.

یوسفی از این اقدام به عنوان آغاز فصل جدیدی در آیین نامه سازمان غذا و دارو در خصوص درمان های جدید سلولی، بافتی و ژن درمانی یاد کرد.

به گفته معاون علمی ریاست جمهوری، سه محصول Destrosel; متعلق به یکی از شرکت های دانش بنیان و رویین شیت و رویین گراف; آنها متعلق به یکی از شرکت های فناور – از دسته محصولات درمانی پیشرفته پزشکی (ATMP) هستند. این محصولات شامل سلول های مزانشیمی آلوژنیک مشتق شده از جفت و غشای جنین برای بیماری GvHD، ورقه اپیدرمی سلول های کراتینوسیت آلوژنیک برای ترمیم سوختگی و جایگزین پوستی دولایه سلول های کراتینوسیت و فیبروبلاست های آلوژن روی بستر کلاژن برای درمان زخم های مزمن می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا