سلامت خانواده

تخصیص 7 تلاش برای پرداخت مطالبات پرستاران – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد نجاتیان ضمن تشریح اقدامات و پیگیری های انجام شده در نهادهای عالی رتبه کشور برای رسیدگی به مطالبات پرستاران، گفت: با تاکید وزیر کشور ۷ هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقات پرسنلی، افزایش اضافه کاری پرستاران و استخدام 25 هزار تومانی این نیرو در وزارت بهداشت اعلام شد.

وی افزود: در روزهای گذشته جلسات بسیار مهمی در سطوح عالی کشور برای پیگیری مطالبات پرستاران برگزار شد و سازمان نظام پرستاری مطالبات درست و صحیح جامعه پرستاری را به نمایندگی از پرستاران در سال جاری ابلاغ کرد. موسسات حقوقی در بالاترین سطح

نجاتیان گفت: در یکی از این جلسات در سازمان بازرسی کل کشور تمامی مسائلی که این روزها دغدغه جامعه پرستاری است از جمله کمبود پرستار، پایین بودن سطح کلی حقوق و دستمزد، اضافه کار اجباری، کم بودن میزان اضافه کاری، امنیت شغلی و موضوع تعرفه و معوقات آن به طور جدی مطرح شد.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: در این جلسه قرار شد سازمان بازرسی کل کشور مشکلات پرستاران را از نظر قضایی پیگیری کند و در صورت کم کاری در برخی موارد. مسئولان قوه قضائیه به صورت قضایی وارد می شوند و اگر در جاهایی نیاز به اصلاح قانون باشد. نهادهای قضایی پیگیری کنند.

نجاتیان گفت: مهمترین جلسه ای که برای پیگیری مطالبات پرستاران برگزار شد، جلسه دبیرخانه شورای امنیت ملی و جلسه ای بود که با حضور وزیر کشور برگزار شد. در این جلسه مطالبات پرستاران در بالاترین سطح مسئولان کشور مطرح شد. در این جلسه سازمان نظام پرستاری کشور مسائل و دغدغه های پرستاران را به نمایندگی از پرستاران و مسئولان وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز مطرح کردند. الزامات اجرا و تحقق خواسته های پرستاران را اعلام کرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: در این جلسه همه حاضران از جمله وزیر کشور بر درستی مطالبات پرستاران تاکید و خاطرنشان کردند که باید به این درخواست ها پاسخ داده شود. اما موضوع بسیار مهم این است که پیگیری این مطالبات نباید باعث اختلال در ارائه خدمات پرستاری به مردم شود.

مصوبات مهم جلسه برای پرستاران

نجاتیان گفت: در نهایت با تاکید وزیر کشور، وزارت بهداشت تصمیم گرفت پیگیری های لازم را برای پرداخت مبلغ 7 هزار میلیارد تومان (7 همت) که به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است، انجام دهد. تاکید شد که این مبالغ در زمینه پرداخت پرسنل با اولویت به پرستاران تعلق گیرد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد سازمان امور اداری و استخدامی با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری میزان اضافه کاری پرسنل بالینی را افزایش دهد و میزان اضافه کاری را برای میزان حضور در بیمارستان ها افزایش دهد. .

اضافه کاری پرستاران ساعتی 100 هزار تومان باشد

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: اصل افزایش اضافه کاری پرستاران در شورای تامین کشور مورد تاکید قرار گرفت اما مقرر شد سازمان امور اداری و استخدامی با همکاری سازمان نظام پرستاری و پرستاری اقدام کند. سازمان نظام همچنان روی مبلغ 100000 است. تومان اصرار دارد.

نجاتیان درباره مجوز استخدامی نیز اظهار کرد: آنچه مورد تاکید قرار گرفت این بود که مجوز بکارگیری 25 هزار نفر بهورز به وزارت بهداشت داده شود که انتظار داریم 50 تا 60 درصد این تعداد در حوزه پرستاری باشد. این اقدام می تواند اساساً مشکل کمبود نیروی پرستاری را جبران کند.

نامه کتبی سازمان نظام پرستاری به شورای امنیت ملی

وی افزود: سازمان نظام پرستاری نیز نامه مکتوب مفصلی با تمامی راهکارهای بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت برای رشته پرستاری به شورای تامین کشور ارسال کرده است که امیدواریم در حوزه های مختلف اجرایی شود. مانند سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی. وزارت بهداشت، مجلس باید به این موضوع رسیدگی کنند و یا می‌توانیم در مدت سه ماه بیشتر این مشکلات را حل کنیم یا راه‌حل اساسی برای آن تدوین کنیم و اگر نیاز به قانون داشت باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: امیدواریم با ورود نهادهای عالی رتبه کشور مشکلات پرستاران پیگیری و حل شود و این اطمینان را به همکارانمان می دهیم که سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده قانونی پرستاران بدون تعارف و قاطعانه به خواسته های پرستاران رسیدگی خواهد کرد. در موسسات قانونی پیگیری می شود و اگر در این راه با مشکلی مواجه شدیم قطعاً مشکلات روز پرستار را به اطلاع جامعه پرستاری خواهیم رساند.

نجاتیان افزود: مانند گذشته از همکاران پرستاری سراسر کشور می خواهم مراقب باشند که اعتراضات و تجمعات خللی در ارائه خدمات بهداشتی به مردم ایجاد نکند. با این وجود ارائه خدمات خوب و به موقع به مردم خط قرمز ماست که نباید از آن عدول کنیم و امیدواریم پرستاری جامعه مثل همیشه در این مقطع از خودگذشتگی خود را نسبت به مردم و جامعه نشان دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا