سلامت خانواده

مقعد و هوای گرم برای بیماران قلبی کشنده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو، مسعود اسلامی روز سه شنبه 9 مرداد 1403 در حاشیه نشست خبری بیست و چهارمین کنگره به روز رسانی قلب و عروق با اشاره به خطرات افزایش دما برای بیماران قلبی گفت: گرمای بیش از حد می تواند خطرناک باشد. برای بیماران قلبی عروقی به طوری که در سال 2022 به دلیل افزایش دما 500 هزار مورد مرگ در دنیا داشته ایم. به طور کلی افزایش دما در صورت غیر طبیعی بودن می تواند خطرناک باشد به طوری که هر درجه افزایش دما می تواند عوارض بیماران قلبی عروقی را تا 10 درصد افزایش دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هوای گرم و مرطوب برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و آریتمی قلبی می تواند کشنده باشد، زیرا باعث گشاد شدن عروق پوست و افزایش بار روی قلب و اعصاب سمپاتیک می شود. سیستم نیز فعال است و به دنبال آن ضربان قلب است. افزایش می یابد و نارسایی قلبی بدتر می شود.

وی ادامه داد: آریتمی های قلبی در هنگام امواج گرما تشدید می شود. همچنین با گرما در بیماران قلبی احتمال سکته قلبی و مغزی مجددا افزایش می یابد زیرا بار روی قلب افزایش می یابد، آب بدن تبخیر می شود و غلظت خون افزایش می یابد و خون لخته می شود.

اسلامی گفت: گرما باعث افزایش سکته های قلبی و مغزی می شود. حتی به افراد مسن به ظاهر سالم توصیه می شود که در هوای گرم بیرون نروند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا