اخبار سلامت

دولت پیشنهاد رشد 46 درصدی تعرفه پزشکی را بپذیرد/ پرداختی مردم نباید افزایش یابد

محمد رئیس زاده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت پرس با اشاره به تصویب افزایش 46 درصدی تعرفه های پزشکی در سال 1403 در شورای عالی بیمه اظهار داشت: میزان افزایش تعرفه های پزشکی باید به تصویب دولت برسد. هیئت مدیره تا اجرا شود. تقاضا داریم سازمان برنامه و بودجه و هیات وزیران نیز با این میزان افزایش تعرفه موافقت کنند. البته برای اینکه مبلغ پرداختی از جیب مردم افزایش نیابد، بیمه ها باید این میزان افزایش تعرفه را پوشش دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بیمه ها می توانند این افزایش نرخ را پوشش دهند؟ وی افزود: نمایندگان بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح، بیمه مرکزی و … با حضور در جلسه شورای عالی بیمه موافقت خود را با این میزان افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی اعلام کردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی را به نفع جامعه پزشکی و در نتیجه به نفع مردم عنوان کرد. وی گفت: سعی شده مولفه تخصصی (حقوق پزشکان) بیش از پیش در این افزایش تعرفه دیده شود. تلاش ما این است که نیروی انسانی پزشکی در سال آینده رضایت بیشتری از تعرفه های در نظر گرفته شده داشته باشند.

به گزارش تسنیم، بر اساس قانون شورای عالی بیمه سلامت کشور، همه ساله قبل از تصویب بودجه سال آینده در هیات وزیران، بررسی ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت الزامی است. برای کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، درمانی و تشخیصی در کشور اعم از دولتی. و غیردولتی و خصوصی پس از تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور، قبل از پایان هر سال، برای سال بعد، برای تصویب به هیأت وزیران ارائه می کنند. شورای عالی بیمه امسال پیشنهاد افزایش 46 درصدی تعرفه های پزشکی را تصویب کرد که نیاز به تایید سازمان برنامه و بودجه و تصویب هیات وزیران دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا