سلامت خانواده

آیا درست است که «آبله میمون» وارد ایران شده است؟

به گزارش خبرآنلاین، دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان گفت: با نظارت مستمر و جست و جوی شبانه روزی تیم های کنترل بیماری معاونت بهداشت، هیچ موردی از بیماران و زائران مبتلا به این بیماری مشاهده نشد. آبله از طریق مرزهای جنوب شرقی گزارش شده است.

علی عبدالرزاق نژاد در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: با نظارت مستمر و تلاش شبانه روزی تیم های تشخیص بیماری معاونت بهداشتی تا کنون موردی از ابتلای بیمار یا زائر آبله میمون از طریق مرزهای جنوب شرقی گزارش نشده است. .

وی افزود: از روز گذشته اخباری مبنی بر ورود زائران پاکستانی آلوده به ویروس آبله میمون در فضای مجازی منتشر شده است که صحت ندارد و تنها سه نفر مشکوک به این بیماری بودند که توسط همکاران ما در محل شناسایی شدند. ورودی مرز و اجازه ورود. کشور به آنها داده نشد.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: سه نفر از این افراد به همراه تعدادی از همراهان آزمایشات لازم را داده و آزمایشات لازم را در آزمایشگاه بهداشت مرجع انجام و سپس مورد ارزیابی و معاینه عفونی قرار گرفتند. متخصصان بیماری

به گفته عبدالرزاق نژاد، پس از بررسی های دقیق علمی و آزمایشگاهی، خوشبختانه ابتلای این بازدیدکننده به آبله میمون تایید نشد و جای نگرانی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: این خرسندی را به شهروندان هم استانی و مردم عزیز ایران اسلامی می دهیم که سربازان سفیدپوش و دستگاه امنیتی همیشه هوشیار در استان سیستان و بلوچستان همیشه هوشیار و آماده هستند و نخواهند کرد. امنیت جامعه عمومی را به خطر بیندازد.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان با کیشور پاکستان همجوار است که علاوه بر تمام سال در ایام اربعین پذیرای خیل عظیمی از زائران است که از طریق سیستان و بلوچستان به عمق سفر می کنند. کیشور و قصد ادای احترام به آنها را دارند. شونده تصریح کرد: با توجه به ورود تعداد قابل توجهی از زائران و مسافران از این کشور که خطرات جدی سلامتی را به دنبال دارد، چهره نظام سلامت استان بسیار درخشان است چرا که حتی یک نفر با علائم ویروسی و عفونی همراه است. می تواند خطرات جدی برای شهروندان فردا ایجاد کند.

وی تاکید کرد: با وجود همه این حساسیت ها خوشبختانه باید اعلام کرد که کادر پزشکی در استان سیستان و بلوچستان همیشه یک قدم جلوتر هستند و در تمام ساعات بیدار و هوشیار هستند و سلامت کشور را حفظ می کنند و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود را نمی دهند. افراد مشکوک به بیماری به کشور سرایت نخواهند کرد.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا